Avatar billede lun Nybegynder
29. december 2003 - 19:33 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvad kan Google bedst lide

Hvordan forholder Google sig til disse forskellige ting:

En menu placeret i en inkluderet side på alle sider?

En menu placeret i fælles kanter på alle sider?

En menu placeret kun på index.htm, og så alt indhold i indbygget ramme?(det ved jeg er noget skidt)

Hvordan kan man ellers placere sinmenu/toplogo, på en nem måde og vha Frontpage?

vh Sofie
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
29. december 2003 - 19:37 #1
måske et dumt spørgsmål: Hvis du vil have søgeresultater fra det der står i din menu hvorfor add'er du det så ikke bare til dine metatags?

/Christian
Avatar billede lun Nybegynder
29. december 2003 - 19:39 #2
nej, jeg vil bare have menuen med, når Google indekserer siden. Det får jeg jo ikke, hvis jeg bruger frames/indbyggede rammer.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. december 2003 - 19:39 #3
1) google kan ikke se at du bruger include menu - den ser jo kun det færdige output...

2) hvad mener du lige præcist med det...

3) ikke så godt som "1, men relativt godt... google er slet ikke så dum som man tror...

Morten
Avatar billede lun Nybegynder
29. december 2003 - 19:43 #4
2) fælles kanter er vist det der hedder "borders" på engelsk, det er vel en slags inkluderet side.

3) ulempen er jo at man ikke får menuen med når man finder siden på Google. Men jeg har fået væsentlig færre hits via søgeord, siden jeg lavede min side om til indbyggede rammer. Det hedder sig at Google straffer framessider. ?
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. december 2003 - 19:45 #5
Google ser bort fra Metatags..
Avatar billede lun Nybegynder
29. december 2003 - 19:48 #6
Ok, men man kan jo stadig finde sider om fx kaniner ved at søge på "kaniner" i Google
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. december 2003 - 19:51 #7
Google arbejder på den måde, at den besøger en side, og "snupper" lidt af teksten fra fx. forsiden. Dvs. at har du fx. teksten :

Hvem er jeg ?:
Jeg er en dreng på 12 år, der kan lide at lege med biler

Så bliver det til flg. i google :

Hvem er jeg ?:Jeg er en dreng på 12 år, der kan lide at lege med biler
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. december 2003 - 19:51 #8
Derfor kan det betale sig, at have en simpel tekst på forsiden, uden smart formatering osv.
Avatar billede henninga Novice
04. januar 2004 - 02:43 #9
Jeg kører med frames - een til min menu og en til indhold.
Og så har jeg lagt denne kode ind på alle sider:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
  <!--
    if(top.frames.length==0) top.location.href='index.htm'
  //-->
</SCRIPT>
som gør, at hvis man kommer fra en søgemaskine til en tilfældig side bliver man altid dirigeret til Framescriptet i index og får dermed også menuen frem.
Jeg ved ikke om det giver flere eller færre resultater hos google og om det er en god løsning.
Avatar billede henninga Novice
04. januar 2004 - 02:44 #10
ps. siden er www.abmedia.dk/video
Avatar billede cjhansen Nybegynder
14. januar 2004 - 19:41 #11
Dette er en glimrende side der forklarer alt !

http://www.joyzone.dk/sw601.asp

cjhansen.dk