Avatar billede tilbageblik Nybegynder
28. december 2003 - 17:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan MySql og Excel/Access arbejde sammen?

Ja - som subject :)

Kort fortalt er meningen med mit spørgsmål følgende:

Et Windows-baseret program - Access eller Excel - registrerer en hulens masse tider, numre og navne knyttet til hinanden.

Kan nogen af disse programmer (eller andre) lagre disse til hinanden knyttede informationer i et filformat eller på en måde, så "det færdige produkt" bliver mere eller mindre direkte anvendeligt til udtræk/fremvisning på en hjemmeside?

Scenarie:
1. En computer registrerer og gemmer ovennævnte data.
2. Disse data eksporteres til en webserver (gerne direkte ind i en MySql-database hvis muligt!).
3. Et til formålet skrevet php-script kalder så de valgte data og viser dem frem i browseren.

Er det ren volapyk, det her? ;)

På forhånd rigtig mange tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2003 - 17:46 #1
Sagtens.

Excel/Access----(MyODBC)-----MySQL database----PHP web applikation----browser

bør virke !
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2003 - 17:48 #2
Det kræver at maskinen med Excel/Access har direkte adgang til MySQL
databasen.

Det vil normalt være et problem ved web hoteller. Men hvis man selv
kører servereb, så bør der ikke være noget problem.

(MyODBC kan downloades fra www.mysql.com)
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
28. december 2003 - 17:54 #3
Kanon! - Tak for det, Arne :) Point til dig.

Min nysgerrighed er dog vakt omkring, hvad der kan opstå at problemer ifm. webhoteller? - Når man altså ikke selv kører webserveren...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2003 - 17:58 #4
De fleste web hoteller tillader ikke adgang til databasen udefra af
sikkerheds hensyn.

MySQL kører på port 3306 og web serveren på port 80 - og typisk
tillader de kun adgang på port 80 udefra, men PHP applikationen
som kører på web serveren er indenfor og kan naturligvis bruge databasen.
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
28. december 2003 - 18:13 #5
Ok, så fik jeg det lige bøjet i neon ;) - Endnu en gang tak og slut herfra.