Avatar billede kovalt Nybegynder
28. december 2003 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Giv tilladelse for FTP

Hej

  Jeg har installere Sygate Personal Firewall 5.5. Jeg kan dog ikke lige finde ud af at konfigurere programmet således at jeg kan bruge FTP-forbindelser.

  Dette gælder både når jeg vil connecte til mit webhotel- via FTP men ligeledes hvis jeg selv opretter en FTP-server og forsøger at forbinde til den fra en anden computer. Er der nogen der kan sige mig hvorledes jeg kan ordne dette?

/Kovalt
Avatar billede bleze Nybegynder
28. december 2003 - 11:40 #1
FTP bruger port 20 og 21. De skal forwardes i firewall til den IP hvor FTP server kører. Hvis du skal køre passive mode på din FTP server skal du åbne en hel række porte, feks 2000-2100 og forwarde dem til IP'en. Husk at sætte den range op i FTP server software...
Avatar billede oesten Nybegynder
28. december 2003 - 12:04 #2
Og hvordan gør man så det? Er Sygate ikke et applikationsafhængigt program i stil med ZoneAlarm?
Avatar billede kovalt Nybegynder
28. december 2003 - 21:31 #3
jeg er heller ikke ligefrem med på hvad det er jeg skal gøre
Avatar billede langbein Nybegynder
01. januar 2004 - 18:09 #4
Et stykke tid siden jeg testet Sygate Personal og Profesional, men håper jeg husker sånn rimelig rett ..

Tror oesten har helt rett i sin kommentar. Det vil altså være et spørsmål om å finne fram til det setd der man tillater ftp klienten å gå ut på nett.

Når det gjelder professional utgaven av Sygate så hadde denne vel mulighet til å gjøre en detaljert konfigurering av enkeltporter.

Forwarding brukes vel kun i forbindelse med routere det vil vel for PC'er i praksis si PC'er med 2 eller 3 nettverkskort. Det vil sånn sett ikke kunne være snakk om å forwarde porter i forbindelse med bruken av personal firewalls, bare eventuelt å åpne dem.

For Sygate personal så fungerer vel dette slik at det bare er å finne det sted der man setter opp tillatelse for ftp klienten til å gå ut på nett, så holder den styr på porter og slike ting automatisk. Mener vel at den også har et sted der man kan åpne for serverfunksjoner, noenlunde likt som for ZoneAlarm.
Avatar billede knighten Nybegynder
14. januar 2004 - 17:13 #5
Popper der ikke et spørgsmål om om du vil tillade den trafik...? det gør der ved min firewall ver 5.5 i hvert fald, jeg har ikke noget problem med ftp-trafik...
Avatar billede kovalt Nybegynder
20. januar 2004 - 11:58 #6
Det viste sig at jeg blot skulle eneble "use passive FTP" under internetindstillinger