Avatar billede fcbayern Nybegynder
27. december 2003 - 20:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-Link 604 Router

Hej,

Kan nogen fortælle hvordan firewallen i ovenstående "startes" - eller virker den som deafult, og man bør ikke gøre mere?

Eller virker den først når der er aktiveret regel:

Allow Default LAN,* to *,* protocol *,*

Tak
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. december 2003 - 22:51 #1
Den er aktiv som standard.

Men prøv at check din maskine med http://scan.sygate.com/probe.html

Den giver en fin indikation om hvor "åben" du er for omverdenen :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. december 2003 - 22:51 #2
specielt denne er interessant: http://scan.sygate.com/stealthscan.html
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. december 2003 - 11:13 #3
Ifølge scanningerne er den sgu endda ret god den firewall der er i D-Link'en :-)
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. december 2003 - 11:29 #4
....aaahhh og dog - den skriver dette (er det et problem??)

This port has responded to our probes. This means that you are not running any application on this port, but it is still possible for someone to crash your computer through known TCP/IP stack vulnerabilities.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. december 2003 - 11:30 #5
...og UDP portene er også helt åbne - det ser ikke ud til at den er slået til alligevel...!!!
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. december 2003 - 11:36 #6
Har lige prøvet at sætte min pc i DMZ - analyserne ser lige dan ud. Det må betyde at firewall'en overhovedet ikke er sat til!!?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. december 2003 - 11:47 #7
Du skulle vel ikke have enablet Windows XP's egen firewall også? :)
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. december 2003 - 12:21 #8
nej, det har jeg ikke...men den ser jo også rimelig åben ud!!
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
15. februar 2004 - 01:36 #9
Firewallen i DL-604 virker ikke, hvorfor denne funktion er fjernet i senere vertioner af firmwaren.