Avatar billede want2learn Nybegynder
25. december 2003 - 20:09 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Ang. Autologin

Nogle der vil hjælpe mig med at lave noget autologin med et loginsystem som jeg har lavet !?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
25. december 2003 - 20:33 #1
du gemmer et user-id og en random kode i en cookie... og validerer denne mod din brugerdatabase ... (du kan også bare gemme username/password.. men så vil man kunne læse folks password i cookies)
Avatar billede want2learn Nybegynder
25. december 2003 - 21:42 #2
vil du ikke lige lave et eks skal nok lægge flere P på dette spm !!

Min db hedder userdatabase og mit brugernavn felt samt password felt hedder UserNick og UserPass.

jeg vil så lave et felt i min db der hedder UserAuto hvor hvis det er Yes så er der Autologin på og hvis det er No så er der ikke autologin på.

på en side hvor folk logger ind har jeg så dette som styre om de har tilladelse til at komme på siden osv.

<%
if Session("name") = "" then
  Response.Redirect("nomember.asp")
elseif Session("stat") = "inaktiv" then
  Response.Redirect("inaktiv.asp")
elseif Session("stat") = "lukket" then
  Response.Redirect("banned.asp")
elseif Session("niv") = "" then
  Response.Redirect("noaccess.asp")
else
%>

kan du evt lave noget til min opret side med noget form afkrydsnings felt hvor hvis det er krydsetaf så er det = Yes og der er Autologin på og tomt = NO.

samt et stykke kode som kan finde ud af at styrrer autologin osv.

skal du evt bruge andet !??
Avatar billede netro Nybegynder
25. december 2003 - 21:57 #3
Lav en ekstra kolonne, hvor du kan opbevare random-koderne.

Du kan lave en kode som følger:
Randomize
Kode = Int(rnd * 100000) + 1
Avatar billede want2learn Nybegynder
25. december 2003 - 22:16 #4
?? okay............

kunne du evt lave noget jeg kunen bruge eller !?  for er ret blank lige nu !!
Avatar billede netro Nybegynder
25. december 2003 - 22:27 #5
Udover at registrere ønsket om autologin, skal du også indfri dét, når brugeren kommer på igen.
Avatar billede want2learn Nybegynder
25. december 2003 - 22:50 #6
beklager men det hjælper ikek ret meget er slet ikke med !! sorry !!
Avatar billede ch007 Nybegynder
27. december 2003 - 11:42 #7
Jeg har autologin på min side. Ikke noget med Randomize... Man gemmer en cookie på brugens pc. I denne cookie er der gemt både brugernavn og password. Det første din login-side gør er at tjekke om sådan en fil findes. Findes den, hiver den blot password og brugernavn derfra og login...
Jeg kan evt godt hjælpe dig med at lave det, men du hedder jo want2learn og så er det vel meningen at du gerne vil forstå det????
Avatar billede ch007 Nybegynder
27. december 2003 - 11:42 #8
Ovenstående skulle blot have været en kommentar... :-)
Avatar billede want2learn Nybegynder
27. december 2003 - 13:24 #9
det er rigtigt men der er mange måder at kunne forstå det på ;)
Avatar billede ch007 Nybegynder
27. december 2003 - 13:48 #10
Jeg mangler point... flere og jeg laver det til dig - ellers er der sikkert en anden der vil bruge tid på det...
Avatar billede want2learn Nybegynder
27. december 2003 - 14:10 #11
nå du en af dem !! så kan jeg da bare læse om cookies da du ikek skal bestemme hvor mange P man bruger på et spm NARHAT.

Og hvis du ikke mener 30P er nok så kunen du lade være med at kommenterer eller svare på det homodværg !!
Avatar billede netro Nybegynder
27. december 2003 - 16:31 #12
Skru lige en smule ned for charmen, hva'?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
27. december 2003 - 16:45 #13
jeg ville ikke smide brugernavn og password i en cookie. Folk bruger ofte samme passwords til forskellige services. Gemmer du det i en cookie lægges det nemt tilgængeligt i en cookie på brugerens maskine og det skulle ik tage mange sekunder foran computeren at læse folks password.

Lav istedet et/en tilfældigt genereret tal/streng og gem det som en kode 2 sammen med brugerens rigtige password. Men ellers er metoden bare "gem username og kode i cookie". Når bruger besøger sitet tjek om bruger er logget ind. Er bruger ikke det og autologin-cookien findes så logger du personen på (forudsat tingene passer med det der er angivet i databasen).
Avatar billede netro Nybegynder
27. december 2003 - 16:53 #14
Ja, løsningen med en tilfældigt genereret cookie-kode er at foretrække.
Avatar billede want2learn Nybegynder
27. december 2003 - 17:30 #15
okay noget du DAWIN eller du NETRO vil hjælpe med !??
Avatar billede netro Nybegynder
27. december 2003 - 17:55 #16
Det kommer an på, om der venter os samme omgang, som ch007 fik...
Avatar billede want2learn Nybegynder
27. december 2003 - 18:00 #17
Det gør der ikke I har jo ikke skrevet useriøse ting som.

CITAT:
Jeg mangler point... flere og jeg laver det til dig....

Det ville være det samme som at arbejde i FONA og sige til en kunde at Fonas egenkapital er for lav du kan sku få denne pc til 20000 kr den koster ellers kun 12000 men 20000 så er den din.

Så nej I får ikke samme omgang men dumme kommentarer får dumme/svinske svar !!
Avatar billede netro Nybegynder
27. december 2003 - 18:12 #18
Jeg skulle ellers lige til at sige det samme selv...
Avatar billede want2learn Nybegynder
27. december 2003 - 18:16 #19
du har da ellers ikke brug for dem du har jo næsten 12000
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
27. december 2003 - 18:33 #20
jeg vil også sige at for de få point kan der kun være tale om hjælp til at lave det... ikke at det bliver lavet for dig...

og det er ik samme som din fona-historie... det her ville svare til at du går ind i en fona og siger du kun vil give 30 for noget selvom prisen for varen (vores service) er f.eks. 120
Avatar billede netro Nybegynder
27. december 2003 - 18:56 #21
Du kalder desuden næppe sælgeren i Fona for en "narhat" og en "homodværg" ansigt til ansigt.
Avatar billede netro Nybegynder
27. december 2003 - 18:58 #22
Men for lige at vende tilbage, så er der jo mange, der har spurgt om netop dette før. Kan du ikke bruge det som udgangspunkt?

http://www.eksperten.dk/kat/3?searchtype=txt&words=autologin&method=and&sort=score&catid=3
Avatar billede ch007 Nybegynder
27. december 2003 - 19:42 #23
Tak for den fine tiltale... Det er da godt, at der er andre, der bakker op omkring min kommentar. Nu er dette jo ikke et forum, hvor folk skal svines til. Jeg prøvede blot at sige at jeg tit bruger hjælp herinde, derfor har jeg brugt mange point og kunne godt bruge nogle flere/nye, men jeg ville ikke bruge laaaang tid at opsætte noget, som gav 30 point. Du kan være du kan få andre til det... Forventer ikke kommentar på det...
Avatar billede dimle Nybegynder
27. december 2003 - 20:01 #24
Hvad fanden sker der for dig want2learn??? Den historie om Fona kan du da godt pakke samme... det er jo lige omvendt... du kan nok ikke gå hen og sige at du kun vil give 12000 for den der - den koster godt nok 20000.

Tror du virkelig på at nogen gider og sidde at spilde sin tid på at lave et loginscript til dig for 30 point??? Tænkt dig lige om mand!!?! Og næste gang du skal til at svine folk til så overvej lige hvem der er narhatten inden du bliver total til grin (bare et godt råd!!!)
Avatar billede want2learn Nybegynder
27. december 2003 - 21:58 #25
DIMLE
hvad snakker du om DIMLE

Jeg har ikek nævt et login script det har jeg sku lavet og har det. hvis jeg skulel have det lavet havde jeg NOK lavet et spm om dette og sat P satsen til 150 - størrer.

og der eneste der bare har fattet lidt er NETRO da han er kommet men hjælp iform af andre spm/link hvor jeg kan finde information om det og har ikke sagt nogle skulle lave det KUN at nogle skulle "hvis de ville" hjælpe mig på vej/hjælpe mig.

så ved ikke hvor du får et login system fra og hvad du har gang i.

så slap af og bland dig uden om hvis du ikke kan se hvad der bliver spørgt om.

NETRO
Vil du lægge et svar for din hjælp ang. en masse gode link, (som jeg nok kunne have søgt efter selv) ;) TAK
Avatar billede netro Nybegynder
28. december 2003 - 06:50 #26
Det gør jeg da så, hvis du kunne bruge noget af det :)
Avatar billede dimle Nybegynder
28. december 2003 - 13:36 #27
Jeg har intet nævnt om loginsystem - godt nok har jeg glemt "auto" foran loginscript, men jeg kan da i det mindste stave!!!!!!!!!
Avatar billede dimle Nybegynder
28. december 2003 - 13:37 #28
...og jeg blander mig i lige hvad jeg har lyst til - det er idéen med et forum!!!?!
Avatar billede want2learn Nybegynder
28. december 2003 - 15:06 #29
he he øhhh  godt jeg ikke er den eneste som grine af dige lige nu !! ;)
Avatar billede dimle Nybegynder
28. december 2003 - 15:19 #30
ja grine du barre ald vad du hvil - jag kan ike se andra der gøre det!!?!
Avatar billede want2learn Nybegynder
28. december 2003 - 15:51 #31
kan kun grine af dig da du åbentbart ikke har ret mange venner andet en netvenner siden du gider bruge din tid på dette og håber da du får et godt nytår i dit eget selskab.

PT. Så kan jeg kun grine af at du mener jeg ikke kan stave, for JA jeg mangler nogle R'ere mm og det ved jeg men når der skal skrives hurtigt og man ikke gider læse efter for småfejl så ender det med at man overser bogstavmangler og ord med dobbelt bogstaver som ikke kan ende med ikek og hvad så......Ja hvis det er et problem for dig så lad det være det for det er det ikke for mig herinde, det ville være noget andet hvis det var et brev til en kunde mm og BTW så vil jeg hellere have det sådan at det man kan har man selv lært og ikke taget kurser mm som du har og alligevel ikke kunne sin code 100% som du åbentbart ikke kan i nogle af de spm du har kommenteret og kan også se jeg ikke er den første NYE/bruger du tilsviner.

SLUT herfra og dette spm er lukket for mig så skriv bare men forvent ikke jeg læser det for gider ikke spilde min tid på en person som dig !!

Men dit efternavn passer jo meget godt du er jo en lille RUD ;)

NÅ' GODT NYTÅR !!!!