Avatar billede tash Nybegynder
23. december 2003 - 19:03 Der er 18 kommentarer

P4 2.6 ghz

Jeg har en pentium 4 2.6 GHz, som jeg gerne vil cloke op på noget højere... Men jeg er helt ny på dette område så det ville være meget rart hvis der er en der vil forklare hvordan man gør det, og hvor meget jeg kan få den op på?? håber meget der er nogen der kan hjælpe mig! Og foresten... Jeg har glemt hvordan jeg kommer ind i bios... så eer der nogen der lii ved hvordan det mom kan gøres? heh

På forhånd mange mange tak
TasH
Avatar billede sakul Praktikant
23. december 2003 - 20:11 #1
Du kan clocke din cpu meget nemt i din bios.. men du skal ikke overgøre det, men starte langsomt og bevæge dig op imens du hele tiden holder øje med din cpu´s temperatur...
Men ærligt talt hvorfor vil du dog clocke din 2.6 ghz
Har du aldrig hørt om udtrykket: Don´t fix it if it ain´t broke
Kort og godt! lad vær ihvertfald vent til du har grund til at gøre det, din cpu kan køre ALT som den er nu....
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2003 - 20:42 #2
Enig...
TOTALT gak i låget at overclocke en 2,6 GHz cpu!
Avatar billede tash Nybegynder
23. december 2003 - 20:50 #3
nu har jeg altså fået den op på 2.8 og der står lyden fra min computer af hva kan det skyldes??? ska jeg give mer strøm til noget eller hvad?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2003 - 21:03 #4
fra 2.6 til 2.8 - hele 200 MHz - DET rykker.

Hvordan vil du give mere strøm???
Avatar billede tash Nybegynder
23. december 2003 - 21:05 #5
Ja det rykker lidt... men der  går lyden fra min computer... har du nogen ide om hvorfor den gør det??? aner ik hvordan men det kunne da godt ske der skulle det... jeg er nemmelig ny på det område...
Avatar billede arlet Juniormester
23. december 2003 - 21:10 #6
Du forbinder den til komfuret ude i køkkenet og giver den 380V, så får den mere strøm...

Så rykker det!!
Avatar billede tash Nybegynder
23. december 2003 - 21:21 #7
oki det tror jeg jeg vil prøve så.... men hvor ska jeg smide det KÆMPE strøm stik i?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2003 - 21:23 #8
tash> vi tager pis på dig - glædelig jul!!! ;)
Avatar billede arlet Juniormester
23. december 2003 - 21:27 #9
tash-> Sorry. Det er gaaaaasss!!!
Avatar billede tash Nybegynder
23. december 2003 - 21:30 #10
Ja det ved jeg sku da godt... jeg vil bar se hvor langt i ville gå... så dum er jeg heller ik!
Avatar billede tash Nybegynder
23. december 2003 - 21:39 #11
har i ikke nogle kvalikviseret svar??? eller bare kan hjælpe mig lidt!
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
23. december 2003 - 22:18 #12
Sæt den tilbage til 2.6, og sørg for at alle gaverne er pakket ind til i morgen, og så hav en rigtig god jul :)
Avatar billede tash Nybegynder
23. december 2003 - 22:29 #13
Nu har jeg fået den op på 3.134 med lyd og alt pjattet... så skal jeg stadig sætte den tilbage? ´Den er 38 grader varm og alt kører som det ska! synes du så stadig jeg ska sætte den tilbage... og hvad kan der ske hvis jeg ik sætter den tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2003 - 22:48 #14
Bare gi' den gas, og ignorer pigerne. De er bare misundelige.
Du kan sikkert få den højere op, evt. ved at hæve vcore en anelse, 38° er ingenting. Desuden er P4 udstyret med Thermal throttling, dvs den skruer selv ned for hastigheden hvis den bliver for varm.
Avatar billede donwang Nybegynder
23. december 2003 - 22:52 #15
Prøv at teste den med cpu-z, de 38 grader er jo nok idle:)
Avatar billede tash Nybegynder
24. december 2003 - 12:42 #16
Men hvor kan jeg få en cpu-z testen???
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2003 - 12:52 #17
donwang roder lidt rundt i det, CPU-Z er ikke et testprogram, men giver nyttig info om bundkort og RAM mm. http://www.cpuid.com/cpuz.php

Til test at CPUen kan du prøve Hot CPU tester fra www.7byte.com. Det kan virkelig få temperaturen op.
Avatar billede klavil Seniormester
11. januar 2004 - 11:35 #18
Har selv en P4 2,6 og får den op på 3,4Ghz svarende til en fsb på 262, men det kommer meget an på dit bundkort og dine ram.
Når du har clocket den så test den ved at køre hot-cputester og prime95 på samme tid. Derved opnår du din max temperatur da de tilsammen bruger 100% CPU.
Ellers så bruger jeg normalt Pc-mark 02 og 3Dmark 01, samt sisoft sandra til rammene.
Pas på ikke at sætte spændingen for højt, dvs omkring 1,6 V.
Lås dit grafikkort til 66/33 og kør evt 5:4 ratio på rammene. Derved er du sikker på at det kun er bundkort og CPU du arbejder med. Lad være med at tage for store skridt, da du kan risikere at den går helt kold.