Avatar billede ahrensberg Nybegynder
23. december 2003 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Print hide??

Jeg har lavet mig en 3D autocad tegning. Jeg kan få vist den flot på skærmen med både render og hide, men når jeg udskriver bliver det ikke som på skærmen...

Hvorfor? Og hvordan løses problemet??
Avatar billede clausgold Nybegynder
23. december 2003 - 19:15 #1
Hvilken version har du?
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
23. december 2003 - 19:18 #2
Bruger mest 2000i...
Avatar billede clausgold Nybegynder
23. december 2003 - 19:31 #3
Her har du en lille guide til at printe ud med hidden lines.

Allerførst skal di MODELSPACE lave et VIEW som du synes ser godt ud.(zoom og panorer til du er tilfreds). Dette view gemmes ved at taste v+ENTER, og navngives f.eks. "v1".

Herfter skal du skifte til Layouts. Højreklik på et eksisterende layout vælg>New layout og tast enter. Slet den ramme AutoCAD selv laver, tast mview+ENTER+ENTER.
Marker nu rammen og højreklik >hideplot>YES
Dobbeltklik nu INDE i rammen, tast V+ENTER og du får nu VIEW-dialogboksen frem. Gør det gemte view aktivt.
Dobbeltklik nu udenfor rammen, så du vender tilbage i PSPACE.
Nu vil du få det ønskede resultat med hidden lines. Du kan evt. lave et lag til rammen, og sætte det så det ikke printes.
Mv Claus
Avatar billede clausgold Nybegynder
25. december 2003 - 20:26 #4
Nå??
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
27. december 2003 - 16:37 #5
Jeg takker! Din måde virke helt fint, fandt dog ud af en noget nemmere måde, men har desværre ikke tid til at skrive hvordan nu.

Du får fuld point da, dit svar var 100% brugbart!
Avatar billede clausgold Nybegynder
03. januar 2004 - 08:30 #6
Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad hvad det var du selv fandt ud af.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
19. januar 2004 - 11:21 #7
I Autocad 2000i skal der i kommandolinien skrives: DISPSILH og den skal sættes til <1>, ved plot i Layout.
I Autocad 2004 plot / Plot Sittings og Shade plot: Skal den stå til Hidden, ved plot i Model.