Avatar billede ebbefrank Nybegynder
22. december 2003 - 18:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slette filer i hjemmesidens bibliotek, når jeg er online ( Tripod

Jeg har en hjemmeside hos Lycos Tripod og når jeg skal slette filer fra min hjemmeside gemmes de og fylder op i et såkaldt online bibliotek. Hvordan sletter jeg disse filer helt og aldeles. Har prøvet det med at højreklikke, men det virker altså ikke
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2003 - 19:06 #1
Hvad snakker du om? :)
Vil du slette filer, eller vil du gemme filer? :)
Du blander de to ting sammen.. du kan ikke slette en fil med højreklik.. når filer slettes, gemmes de ikke..

Prøv en ny forklaring :)
Avatar billede madshammer Nybegynder
22. december 2003 - 19:21 #2
"Hvordan sletter jeg disse filer helt og aldeles."
Hmm, hvad tror du, thesurfer? :p

anyways, hvor ser du det online-bibliotek, ebbefrank?

-mads
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
22. december 2003 - 19:23 #3
Jeg har nu ellers ikke problemer med at forstå spørgsmålet....

Prøv en ny læsning thesurfer!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2003 - 19:38 #4
OK.. så er det nok bare mig.. men..

"når jeg skal slette filer fra min hjemmeside gemmes de og fylder op i et såkaldt online bibliotek."
Gemmes = skjules? For gemmes er vel ikke "saves".. for det giver ingen mening.. :)

"Hvordan sletter jeg disse filer helt og aldeles" <-- den fattede jeg godt :)

"Har prøvet det med at højreklikke, men det virker altså ikke".. Er det lokalt? Normalt kan man ikke slette online filer via højreklik.. (måske via FTP..)

Hvis jeg har misforstået det hele, forklar det venligst :)
Avatar billede bentn Nybegynder
22. december 2003 - 19:48 #5
Hvis du ikke kan bruge et FTP, burde der være et sted du kan logge in og edit
din mappe som du vil havde den.-Fik du ikke tilsendt nogle oplysninger da du oprettede dig?
Avatar billede ebbefrank Nybegynder
22. december 2003 - 23:15 #6
Jeg har flere gange pr. mail spurgt Lycos Tripod, hvor jeg har hosted hjemmesiden, men aldrig modtaget et svar derfra.
Jeg har i alt 50 MB til rådighed på min hjemmeside og har nu forbrugt 29, men hver gang jeg f.eks. sletter et billede på hjemmesiden bliver mit forbrugte MB stadig opgivet til 29. Jeg troede jo mere jeg slettede jo mere plads blev der ( op til de max 50 MB) Mon de billedfiler jeg sletter gemmer sig i biblioteket. Det tror jeg de gør og så tæller de vel også med i de forbrugte MB ?
Tidligere havde jeg en hjemmeside hos Subnet og her kunne jeg slette de billedfiler der lå online på serveren hos Subnet ved at højreklikke og sige slet, men hvordan pokker gør jeg hos Tripod ?
Avatar billede trer Nybegynder
22. december 2003 - 23:20 #7
Eh, Ebbefrank, hvad har sletning af filer på et webhotel med databaser at gøre?

Ligger dine billeder som blob-felter i en webserver, eller?

Hvis ikke, så burde spørgsmålet måske være i en anden kategori...
Avatar billede ebbefrank Nybegynder
22. december 2003 - 23:21 #8
Online biblioteket ser jeg, når jeg er inde på min hjemmeside og opdatere og da den side jeg har er meget besøgt opdaterer jeg ofte, så problemet med at jeg så småt nærmer mig de max. 50 MB jeg har til rådighed bekymrer mig.
Der er to muligheder for at åbne filer til hjemmesiden.
1. hent fil fra min egen PC
2. Hent fil fra biblioteket ( og det er her jeg har problemer, da jeg ønsker at slette de filer fra biblioteket jeg ikke længere har brug for. ) ????
Hjælp
Avatar billede ebbefrank Nybegynder
22. december 2003 - 23:25 #9
Måske burde mit spørgsmål være i en anden kategori, men hvilke ?
Jeg er desværre ikke så dygtig til det her computer tam tam, men er vældig glad for alle de svar der kommer til mig, så måske kan jeg blive en anelse bedre
Avatar billede bentn Nybegynder
23. december 2003 - 01:37 #10
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. december 2003 - 01:43 #11
Hvis den vise pladsen i hele megabyte, skal du nok slette 6-10 billeder, før den ændre sig.. Det kommer an på størrelsen.
Avatar billede trer Nybegynder
23. december 2003 - 08:36 #12
Jeg ville nok foreslå Internet.udbydere, Internet.Webhotel eller evt. Internet.Generelt :-)

Men hvorom alt er, held og lykke med at få løst dit problem - og god jul
Avatar billede bentn Nybegynder
26. december 2003 - 22:25 #13
takker for point.- håber du fik løst det.
- godt nytår.