Avatar billede designz Nybegynder
21. december 2003 - 13:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

I frames i Internet Explorer

Hej
Jeg har brug for hjælp. Jeg har oprettet en side med (hjælp fra en herinde) med Iframes som henter tre andre htmlsider ind. Den findes på www.lkhojskole.dk (vælg korte kurser og derefter et af kurserne) Det fungerer blændende i Macintoshs Safari browser, men i internet explorer på både mac og pc viser den istedet kun noget af teksten og nogle gange også nogle hvide felter. Jeg har trukket Iframesene lange (i dreamweaver), men det virker som om det kun er Safari der forstår dette. Please hjælp.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 13:50 #1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

Prøv lige at sætte denne Doctype ind på en af dine sider og send mig linket til den.

Har ikke et pip forstand på IFrame, så det er et skud i tågen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 13:51 #2
Den skal være lige over <html> tagget
Avatar billede designz Nybegynder
21. december 2003 - 14:01 #3
nu skulle den være der. tryk på 2005 i bunden af menuen, så skulle der ligge en side med taggen.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 14:04 #4
der er en hvid boks over "FORVENTNINGENS GLÆDE".

Er linket rigtigt i Iframen

SRC=""

Linie 14 :<td colspan="3" height="100"><iframe name="mainTop" allowtransparency="true" frameborder="0" border="0" scrolling="no" width="100%" height="100%" SRC="">billedfil.html</iframe></td>
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 14:05 #5
rettelse

Er linket rigtigt i Iframen RIGTIG
Avatar billede designz Nybegynder
21. december 2003 - 14:12 #6
sorry det glemte jeg at sige. Nej der er ikke noget link til den fil, da den ikke er færdiglavet endnu. På mac´én ignorerer den bare denne kendsgerning og lægger baggrundsfarven øverst. Det er ikke det der er mit problem. Mit problem er at jeg har fået at vide fra flere sider, at teksten ikke vises rigtigt i begge kolonner på pc´ere med internet explorer. Den skulle falde ud og i nogle tilfælde blive skåret over, så man ikke kan læse hele teksten.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 14:37 #7
Jeg har været igennem alle siderne, og ingen steder vises der noget billede eller andet i den øverste IFrame.

Ingen steder er teksten skåret over eller på anden måde brudt.

Mit bud er at de tables som du har sat IFramen ind i har været mindre end det som var i IFramen, så når IFramen loader sine data forsvinder det fordi det eks. er 100Pix høj, men dit Table er feks. kun 70Pix høj.

Du har sat scrolling="no", mener at dette er syntaxen i IFRames ( scroll="yes/no/auto" )
Sætter du den til Auto så kommer den jo frem hvis der er mere i din IFrame end der er plads til i dit Table.............håber jeg *LOL* som sagt har ikke peiling på IFrames
Avatar billede designz Nybegynder
21. december 2003 - 14:55 #8
Siger du alt teksten er iorden når du tjekker efter? Det var dog spøjst, mon det kun er en gang imellem?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 15:00 #9
Det eneste som er galt ved mig er at pop up vinduet er for smalt, så der kommer en scroll bar forneden hvilket er ... irriterende.

http://www.bojohansen.dk/eksperten/442413/popup.jpg
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 15:01 #10
Windows 2000
IE 6.0.2800
Avatar billede designz Nybegynder
21. december 2003 - 15:06 #11
enig dødirriterende.
Ham der kommenterede det, bruger XP. Hvis der sidder en med Xp der gider tjekke vil jeg godt give lidt point.
Tak for hjælpen og tiden Bo. Du må hellere svare så du kan få nogle point. Fortjener du fuldt point ;o) Hvis du gør så får du selvfølgeligt det...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 15:09 #12
lad det stå lidt og se om ikke der kommer en med gennemgående kendskab til IFrames.

Jeg kan da godt tage lidt Points, men ikke 100
Avatar billede designz Nybegynder
21. december 2003 - 15:12 #13
Det er iorden. Gider du evt. tjekke om bredden er ok nu. du får 30 point for tak for hjælpen. Hvis der sidder en med XP der gider tjekke om ovenstående problem ER et problem vil jeg være taknemmlig.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 15:22 #14