Avatar billede michlytz Nybegynder
21. december 2003 - 11:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pegefølsomme knapper

Jeg har et problem, jeg sidder og knokler med en vens hjemmeside, som han har strikket sammen.

Den er bygget op om rammer, med en menu i venstre side, bestående af pegefølsomme knapper, det eneste der ikke virker er de links der er oprettet med knapperne. Siden er udviklet med Frontpage, men selvom man vælger egenskaber for pegefølsom knap i Frontpage og derefter vælger siden den skal linke til og hvilken destinationsramme siden skal vises i, så bliver den valgte side, ved med at poppe op i et nyt vindue.

Hvad gør jeg??? Please help, der er 60 point til den der kan løse dette problem.

Som det er nu, er der ikke nogle af knapperne der reagerer når man trykker på dem. Tjek selv på www.fitwine.dk

/Michael
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:35 #1
prøv at fjerne "<base target="h-øverst">" i menu.htm, måske det hjælper
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:35 #2
det skulle så have været et svar
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:39 #3
i din framsetfil ... evt. index.htm er der noget galt med tagget ...    <frame name="h-øverst" target="h-nederst" src="banner.htm"> det skal nok være
<frame name="h-øverst" src="banner.htm">
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:40 #4
og  <frame name="venstre" scrolling="no" noresize target="h-øverst" src="menu.htm"> være  <frame name="venstre" scrolling="no" noresize  src="menu.htm"> altså ingen target tags i frameset filen
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:41 #5
target skal normalt kun være på linksne efter min mening. Da du bruger FP Appletter bør det være <param name="target" value="h-nederst"> der angiver det, som det eneste.
Avatar billede michlytz Nybegynder
21. december 2003 - 13:19 #6
Tak for alle foreslagene, men det der sker nu er at når man fx trykker på forord / de 5 bud, så åbner siden op i et nyt vindue. Det er menningen, at siden skal vises i højre ramme.

Nogen foreslag??

/Michael
Avatar billede daiz Nybegynder
23. december 2003 - 20:37 #7
Det virker da nu !?!
Avatar billede michlytz Nybegynder
03. januar 2004 - 13:54 #8
Undskyld den lange svartid men det virker nu. Det viste sig, at være udbyderen der ikke havde slået fraontpage ext. til. Pga af de mange løsningsforslag, syntes jeg at du skal have point alligevel.