Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. december 2003 - 23:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mapper private for alle efter formatering

Jeg har 2 harddiske hvoraf jeg havde Windows installeret på HDD1. På HDD2 havde jeg så gjort nogle mapper private ved at højreklikke på mappen, vælge fanebladet deling og klikke Gør mappen privat. Nu har jeg så formateret HDD1 og installeret Windows XP igen og mine mapper på HDD2 er stadig private, men jeg kan heller ikke komme ind på dem nu, computeren mener nok jeg ikke er samme bruger som har gjort dem private!

Jeg har nu 2 spørgsmål, hvordan logger jeg med brugernavnet Administrator, denne konto vises nemlig ikke i Brugerkonti, men den er der og hvordan slår jeg funktionen med at gøre mapper private til?
Avatar billede halifax Nybegynder
19. december 2003 - 00:00 #1
Prøv om dette - som tidl. har været bragt på E.dk - er brugbart i din situation:

Begynd med at gå i Funktioner og Mappe indstillinger og fjer fluebenet i simpel fildeling..

Så går du hen på mappen, højreklikker og egenskaber, tryk på sikkerhed og avanceret,
nu kan du overtage rettighederne på mappen.
Avatar billede henninga Novice
19. december 2003 - 00:00 #2
XP Pro:
Højreklik på Denne Computer  og vælg Administrer.
Her går du ind under lokale brugere og grupper hvor du kan ændre og tilføje.
Normalt er man administrator på sin egen maskine.

Private mapper er kun tilgængelig for mapper, der er indeholdt i din brugerprofil. Mapper i din brugerprofil omfatter Dokumenter og tilhørende undermapper, Skrivebord, menuen Start, Cookies og Foretrukne.
Hvis du gør disse mapper Private er de kun tilgængelige for dig med din brugerprofil.
Med andre ord - du har et problem fordi du ikke har den profil mere.
Det er sikkerheden med NTFS Drev, som du (vistnok) ikke kan komme uden om.
Avatar billede r3ptile Nybegynder
19. december 2003 - 00:29 #3
Mange tak halifax :)
Avatar billede henninga Novice
20. december 2003 - 19:04 #4
Et godt svar Halifax - jeg har gemt det blandt de andre "Guldkorn" ;o)
God Jul begge to