Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
15. december 2003 - 23:05 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Vis Antal Piger og Drenge Med Dreamweaver Ultradev

Jeg har arbejdet med Dreamweaver Ultradev i næsten snart 4 år, og for det meste med Access Database via ODBC, og nu har jeg lige set inde på min kammerats side at han har gjord det på den måde at når en bruger har oprettet sige på hans side så kan man se på forsiden hvor mange piger og hvor mange drenge der er på siden, jeg kan kun få min til at vis hvor mange brugere der er, hvad gør jeg for at kunne vise de forskellige tabel emner, altså eksempel vis så vil jeg gerne vise hvor mange der har ICQ, altså når folk har skrevet deres ICQ nummer på min site, men her er min kammerats site så kan i se ude i siden at han har talt op hvor mange pige og hvor mange drenge der er hver for sig.... http://www.kwtt.dk

der er 150 point til den der har det rigtige svar og kan lave mig en meget meget enkelt guide hvordan jeg gør det med bruge af Dreamweaver Ultradev 4.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. december 2003 - 23:11 #1
Select * From TABEL_NAVN Where FELDT(ICQ) = 'Ja' And FELDT(Køn) = 'Dreng'
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. december 2003 - 23:15 #2
Eller den skal jo egentligt hedde noget lignende dette for at tæller hvor mange der er :

SELECT COUNT(Drenge) AS [DrengeTalt] FROM TABEL_NAVN WHERE Køn = 'Værdi for Dreng'
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. december 2003 - 23:34 #3
http://www.bojohansen.dk/eksperten/440395/

Syntaxen for din SQL
SELECT COUNT(Celle_Navn) AS [Du_Bestemmer_Her] FROM TABEL_NAVN WHERE Køn_Celle_Navn = 'Værdi_For_Køn'
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
16. december 2003 - 01:02 #4
Hej du skal lige skrive en besked mere for at jeg kan give dig de point
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. december 2003 - 01:16 #5
Det var altså det der skulle til ??

Lidt mere om sql her
http://www.devguru.com/Technologies/jetsql/quickref/jet_sql_intro.html
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
16. december 2003 - 02:14 #6
jeg har lige prøve en gang til, og vis du prøver at gå ind på min site hvor jeg har tænkt mig at bruge det der kan du se hvad jeg mener http://80.164.65.154/nfs

når en bruger opretter sig så skal han vælge vilken bil han køre, og så skal de være sådan at vis han nu har valgt at han køre Subaru Impreza så skal han kunne gå ind på Statistik og se hvor manger der eksempel vis køre Subaru Impreza, og det virker ikke noget af det jeg gør, jeg gør det på den måde at jeg har lavet et emne i min users tabel der hedder car og så har jeg lavet en anden tabel der hedder car hvor alle bilerne står, også fungere det sådan at man vælger bilen via en menu liste, altså at dataen i menu listen kommer fra Tabellen car, men vis du nu vælger en RX-7 som bil så står der RX-7 i users tabellen under car håber at du forstår hvad jeg mener, jeg er ikke så godt til at forklare, men vis du kan løse dette problem vil jeg enda give dig hele 200 points.

Med venlig hilsen

Daniel Kristensen ( Speedy_2003 )
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. december 2003 - 02:23 #7
Tabel: User
Feldt som indeholder info om biltype hedder : car

Er det korrekt?

<citat>
vælger bilen via en menu liste
<Citat slut>
Hvad navn har du givet denne menu liste ?

Ikke flere Points, det holder fint med dem der er sat af her!!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. december 2003 - 03:22 #8
Den form som du submitter menu listen fra, er det i Post eller Get eller står den til Default
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
16. december 2003 - 10:54 #9
ja det er meget korrekt, jeg ved ikke om du køre windows xp gør du det, for så vil jeg lige høre om du har mulighed for at køre en fjernsupport på min maskine så du kan vise mig hvad jeg skal gøre, og den for den står bare i POST og menu listen har navnet " car "
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
16. december 2003 - 10:55 #10
vis du har mulighed for at køre en fjernsupport, så er jeg hjemme igen idag ved en 13.30 tiden
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
16. december 2003 - 15:48 #11
Vis du har kan jeg så ikke få dit ICQ nummer eller din MSN Messenger Adresse??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. december 2003 - 00:38 #12
jeg har lavet en lille guide til dig, men jeg kan desværre ikke logge på med ftp til min web server.
Jeg uploader guiden så snart jeg kan og lægger et link til den her.
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
17. december 2003 - 00:54 #13
okay, men kan du ikke bare uploade guiden til min ftp??

Host: 80.164.65.154
Username: eksperten
Password: eksperten
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
17. december 2003 - 00:55 #14
skriv vis du uploader den og når du har uploadet, den vis du altså uploader den.  Forvirrende ik....hehe
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. december 2003 - 01:01 #15
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
17. december 2003 - 01:09 #16
jeg prøver lige så kan jeg se om det fungere, men hvad skal jeg skrive vis jeg vil vise hvor mange der eksempel vis køre en RX-7, og der står RX-7 under car hos bruger, skal der så stå RX-7 istedet for car her "SELECT COUNT(RX-7)??
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
17. december 2003 - 01:13 #17
nu har jeg lige prøvet at gøre som der stod i din guide nøjagtig, og det fungere stadigvæk ikke, nu har jeg lige tilføjet en bruger med bilen Golf, og så gik jeg ind på min statistik side hvor der ude i siden skulle stå hvor mange der kørte den specielle bil, men der står stadigvæk nul
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. december 2003 - 01:19 #18
Du skrev tidligere at du ville vælge det fra en drop down liste med navnet "Car"
Hvis du vil gøre det ud fra hvad brugeren selv kører i så skal jeg vide hvordan du password beskytter dine sider og hvilke kolonner i dene databaser som indeholder dforskellige informationer her om.

Må sove nu, kigger tilbage i morgen aften.
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
17. december 2003 - 01:39 #19
jeg laver dig en guide, som jeg er igang med nu om hvordan min side er bygget op, jeg sender dig adressen, skriv tilbage når du har fundet ud af noget
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
17. december 2003 - 01:48 #20
her er guiden om hvordan min side er bygget op håber at det er den information du skal bruge for at kunne hjælpe mig

http://80.164.65.154/nfs/guide.asp
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. december 2003 - 23:33 #21
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. december 2003 - 23:47 #22
Nej undskyld, jeg ser jo først på din side efter jeg bare havde fået ind i hovedet at det var i sammenhæng med hver enkel side.

Det du vil have er altså bare denne side ????

http://80.164.65.154/nfs/files/picturez/help/pic10.gif
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
18. december 2003 - 00:47 #23
ja altså resultatet af hvor mange der køre den og den bil skal kun stå på den side det er korrekt, har du en mulighed for at hjælpe mig, jeg har som du nok har set en fuldstændig guide over hvordan min side er bygge op.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. december 2003 - 21:36 #24
Ok.

Hvis du sidder og laver din statistik side manuelt og skriver hver bil mærke, Type og årgang selv så skal du oprette et Recordset for hver linie du har i dit (html)Table
Wolkswaken|Golf GTI 2,0L|2003| (Select Count(car) As [VWGolfGti2L2003] From User Where Car = 'Golf GTI 2,0L' og der skal ikke skrives noget i "Variables" i Opret RS Vinduet i DW

Honda|Civic Coupe SI|2003| (Select Count(car) As [HondaCivicCoupeSi2003] From User Where Car = 'Civic Coupe SI' og der skal ikke skrives noget i "Variables" i Opret RS Vinduet i DW

Osv OSv

MEN husk at det som står her .....= 'Civic Coupe SI' skal være det samme som står i din Database

Hvis du har tænkt dig at lave dit (html)Table dynamisk så hver bil mærke, Type og årgang kommer frem dynamisk fra databasen med en Repeat Region, så snakker vi om noget helt andet som pludselig kræver en helt anden opbygning af din database.

Og en helt anden opbygning af din database kan jeg ikke sidde her og fortælle dig hvordan du skal gøre for det kræver et dybere kendskab til de 5 normaliserings former, kompliseret SQL sætninger og en stor indsats og lyst fra dig, for ikke lige at nævne snuden i bøgerne i et par måneder.

Ps.
Du behøver ikke at afvise mit svar hver gang jeg har svaret, vent med det til aller sidst, bare læg en kommentar herinde.
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
19. december 2003 - 01:11 #25
tak for hjælpen det hjalp virkelig, det fungere fint nu.

Med Venlig Hilsen Daniel Kristensen