Avatar billede tippeli Nybegynder
15. december 2003 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk

Hey Eksperter !!!

Jeg har lige købt en 120gb ekstern HD ... og spørgsmålet er så den en stømforsyning med så det vil sige skal den så altid stå tændt eller ... er bange for at rive stikket for kan da ikke forstille mig at disken bryder sig om det ... nogen der ved om det er forsvarligt at bare lade den stå tændt nonstop ? .. eller om det er bedre at rive stikket ??
Avatar billede nmh Nybegynder
15. december 2003 - 21:17 #1
Du kan roligt slukke den, men du skal lige være sikker på, at din computer ikke er ved at skrive til den.
Avatar billede nmh Nybegynder
15. december 2003 - 21:20 #2
Nede i højre hjørne er der en ikon, du kan klikke på, og du får nu mulighed for at at sige ja til at det er ok at fjerne enheden.
Du kan så slukke for den. Du behøver ikke at hive stikket ud.
Avatar billede tippeli Nybegynder
15. december 2003 - 23:38 #3
Hmm okay men kan bare høre blæseren i den hele tiden og den vil jo køre så længe der er strøm til ... og det der når jeg ikke gider høre på blæseren jeg vil slukke den men er bange for at ødelægge harddisken når jeg sådan udenvidre tar strømmen fra den ...
Avatar billede nmh Nybegynder
16. december 2003 - 08:47 #4
Der plejer at være en ikon yderst til højre i nederste linie på skærmen med en grøn pil på. I win xp skrives der 'sikker fjernelse af hardware', når man peger på den. Klik på den, og vælg at stoppe enheden. Du kan derefter lukke for strømmen til den.
Hvis du igen tænder for den, vil den igen kunne benyttes.
Avatar billede tippeli Nybegynder
16. december 2003 - 18:51 #5
Det er korrekt ... men du mener når den er fjernet via den grønne pil er det forsvarligt at ta strømmen fra den  ?
Avatar billede nmh Nybegynder
16. december 2003 - 18:54 #6
ja, og hvis du pludselig skal bruge den igen, kan du blot tænde for den.
Det der sker med den eksterne disk, når du slukker for strømmen er ikke anderledes, end det der sker, når du slukker for din computer.
Avatar billede tippeli Nybegynder
17. december 2003 - 02:31 #7
Nej det lyder rigtigt nok ... skulle bare lige ha den i pap ... tak for hjælpen
Avatar billede nmh Nybegynder
17. december 2003 - 12:46 #8
selv tak, dt var så lidt. Takker for point.