Avatar billede jones_net Nybegynder
15. december 2003 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente DB via sharenavn

Hejsa

Jeg sidder og skal have fundet ud af, om det ikke er muligt at hente data fra en DB, som ligger på denne share: \\server\share\db.mdb

Min kode ser sådan ud:
  <OdbcData Name='data2005'>
            <FileName>\\server\share\db.mdb</FileName>
            <DataSource>Select * from 2003
            </DataSource>
  </OdbcData>

Jeg får fejlen, "no data in grid", og jeg er sikke på, at DB indeholder data, da det virker, hvis jeg lægger DB på en fysisk disk i serveren.

Jeg har desværre ikke mulighed for at rette i andet end ovenstående kode...

/J
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 12:45 #1
Det er vist mere et applikations/databasen problem end et XML problem.

Har du prøvet det mest naturlige: at mappe et drev og andre FileName
til at bruge det ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. december 2003 - 12:47 #2
Ja, det virker fint, hvis jeg mapper drevet, problemet er bare, at det skal køre på en webserver, og jeg kan ikke få drevet mappet op undet boot... drevet kommer først frem, når der logges ind...

Jeg ved bare ikke, om det er fordi jeg skriver en forkert streng i sharenavnet - altså om der er en bestemt syntaks...

/J
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 12:51 #3
Hvis db.mdg ligger i roden af sharen 'share' på serveren 'server', så
ser det korrekt ud.

At få mappet det drev under boot må da være til at få gjordt.

Men næppe i denne kategori.
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. december 2003 - 12:57 #4
Hvis jeg hiver \\server\share\db.mdb ind i adressefeltet på en browser, åbnes databasen, hvorfor adressen må være rigtig.

Derfor må der være et problem i syntaksen, med mindre, det slet ikke kan lade sig gøre...

Det er uhensigtsmæssigt at skulle mappe drev op, da jeg i princippet kan få uvilkårligt mange steder, som jeg skal hente data fra - og på et tidspunkt, er der ikke flere drevbogstaver ledige.

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
22. januar 2004 - 14:42 #5
lukker, løsningen blev en automatisk kopiering hver nat til IIS serveren

/J