Avatar billede ttn- Nybegynder
14. december 2003 - 20:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

God XML bøger?

Er der en god bog, sprog helst engelsk eller dansk, om XML? Skal være det grundlæggende + det mere avancerede. Det må altså gerne være en rimelig stor bog ;) Og gerne nogle idéer til bøger, hvor der måske optræder XPath, XML Schema og Xforms med?

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2003 - 20:10 #1
Professional XML / Wrox

var en mulighed.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2003 - 20:11 #2
Inside XML / Steven Holzner

var en anden.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2003 - 20:12 #3
Der er skrevet hundredevis af bøger om XML de sidste 3-4 år. De to var
bare dem jeg kender (og som ikke er helt håbløse).

Prøv at søge på Amazon og læs reviews. De fortæller ofte en masse.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2003 - 20:19 #4
Nu har jeg lige set dit andet spørgsmål.

Der er også masser af bøger som beskriver Java og XML.

Jeg har også en, men det er ikke en jeg vil anbefale (forfatteren
er ikke stringent nok med hensyn til hvad der er standard og hvad der
ikke er).
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2003 - 20:29 #6
Jeg kender den ikke.

Men udfra anmeldelserne lyder det som en rigtig rigtig god bog.

Det lyder også som om at en lille smule grundliggende kendskab til XML og Java
er en forudsætning.
Avatar billede ttn- Nybegynder
16. december 2003 - 16:59 #7
Er der andre, der har nogle forslag? Må GERNE have relevans til Java, men en grundliggende er fx. i orden!
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2003 - 16:20 #8
Tid at afslutte spørgsmålet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2004 - 22:38 #9
?
Avatar billede ttn- Nybegynder
24. januar 2004 - 11:18 #10
Hov sry, jeg har været ude net det seneste stykke tid.