Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2003 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside lavet i visitkort format

Hej

Hvis man får til opgave at lave en hjemmeside i visitkort format f.eks. 800x600 px....er der der så nogle regler om at denne side skal være centreret både vandret og højret, eller er det nok at den bare står centreret vandret på siden og næsten i top, men ikke helt.....og alligevel følger med hvis man ændre browservinduets størrelse?

Håber der nogle der kan svare mig på dette.
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:58 #1
hvis du designer i 800x600 som man skal skal du bare centrere din side vandret.. med højret formoder jeg du mener lodret, og dette er ligegyldigt...

Hvis det irritere dig at din side kun står næsten i top som du siger, kan du bruge top-margin 0 .. så er der ikke det lille stykke blankt over din tabel...
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2003 - 22:00 #2
om siden skal være centreret, venstrestillet, højrestillet eller hvad man end kan forstille sig må være op til designeren. Det mest almindelige hvis siden skal have en fast størrelse må næsten være vertikalt centreret og horisontalt enten i top eller også centreret
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2003 - 22:01 #3
hehe ja jeg mente selvfølgelig lodret....det er jo ved at være sent...

Okay jeg skulle bare lige være sikker, da jeg sidder midt i en svendeprøve, og det har nemlig drillet mig lidt, har sat en kode ind for at det skulle være centreret både vandret og lodret...men et eller andet er gået galt, så den er kun centreret vandret.....det betyder ik noget at den ikke står helt til top, det er fint som det er, men kom bare lige i tvivl om det andet :o)
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2003 - 22:06 #4
jokkejensen....vil du ikke ha point for dit svar....?
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 22:08 #5
f
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 22:10 #6
forresten.. hvis du skal lave en hjemmeside der passer til opløsninger på 800x600 skal du kun lave din tabel 760x420... intet højere
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2003 - 22:13 #7
okay, jeg har lavet den 770x600, det var jeg nødt til, da der er en masse krav om hvad vi skal ha på siden, bla. 2 bannere og en flash del, så har været nødt til at lave den lidt højere