Avatar billede anhansen Nybegynder
11. december 2003 - 13:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

4th dimension odbc driver?

Hej alle..

Jeg har et problem som haster en del.

Jeg har nogle data i en .4dd (4Th Dimension databasefil) som jeg gerne vil kunne tilgå.

De skal konverteres over i en sql-server.

Er der nogle der kan hjælpe med enten finde en odbc driver eller forklare hvordan jeg kan få eksporteret dataene, så jeg har dem, en csv fil vil være ok, men en xml ville selvfølgelig være lækrere..

Håber der endnu en gang sidder et geni derude, som har været i situationen før, og kender løsningen..

/Anders
Avatar billede overchord Nybegynder
11. december 2003 - 13:34 #1
Har ikke selv arbejdet med 4D men der er en speciik artikle omkring eksport til XML her:

http://www.4d.com/docs/CMU/CMU79760.HTM

og omkring eksport-funktionen:
http://www.4d.com/docs/CMU/CMU00666.HTM

Haaber det hjaelper
Avatar billede anhansen Nybegynder
11. december 2003 - 13:47 #2
Jeg kigger på det... Jeg aner ikke selv noget om 4d heller.. Det er en db "chefen" har købt, og nu skal informationen ind i det system jeg har lavet... "Det er jo bare noget man lige gør.." :-P

Indtil videre tak for hjælpen...
Avatar billede anhansen Nybegynder
15. december 2003 - 15:23 #3
jeg har droppet det... Det kan hives ud i tab-separeret filer fra et program der følger med.. Så det blev sådan løsningen blev da det hastede meget...

Men du får dine point... fordi det ser rigtigt ud... :-S