Avatar billede max-w Nybegynder
10. december 2003 - 13:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XML parsing i java: SAXException ved koder der ligner:

Jeg skriver noget xml til en fil med en printwriter i en metode og i en anden henter jeg det ind igen - dette fungerer imidlertid fint indtil man støder på urls af formen (jeg gemmer bla. urls i xml filen):

http://www.side.com?variabel1=1&variabel2=2

Problemet er så at når saxparseren møder tegnet & i xml filen tror den at der kommer en kode i stil med   - derfor laver den en exception når den ikke får et ; efter "&variabel2" i urlen.

Kan man eventuelt slå dette fra i parseren så den bare ignorerer dette specielle tegn (&) eller er der en anden vej ud af problemet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 13:06 #1
Brug:

&
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 13:09 #2
Altså når du skriver XML filen.
Avatar billede max-w Nybegynder
10. december 2003 - 13:17 #3
Jeg vil gerne kunne gemme urls uden at skulle erstatte nogen tegn i dem  - er dette ikke muligt?

Hvis man imidlertid erstatter & med & når man støder på det, risikerer man så ikke at ødelægge f.eks  'er der jo allerede er på den korrekte form ?(mit program skal gemme en masse tokens wrappet i noget xml og kunne læse det ind igen og virker sålænge det ikke møder et & uden et ord og ; efter)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 13:23 #4
f1=v1&f2=v2 skal skrives som f1=v1&f2=v2 for at være valid XML og det vil
også blive læst korrekt ind som f1=v1&f2=v2.

Du skal naturligvis ikke erstatte & generelt, men kun hvor det er relevant.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 13:26 #5
Alternativt kunen du bruge:

<![CDATA[http://www.side.com?variabel1=1&variabel2=2]]>

men det vil jeg ikke kalde pænere !
Avatar billede max-w Nybegynder
10. december 2003 - 13:26 #6
tak, jeg prøver. her er 30 point.
Avatar billede max-w Nybegynder
10. december 2003 - 13:27 #7
OH, jeg glemte at klikke på svar. giv mig et kort svar så kan jeg give 30 poit.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 13:28 #8
Jeg har fået dem. Tak.
Avatar billede max-w Nybegynder
10. december 2003 - 13:28 #9
nej det vat god nok.
Avatar billede max-w Nybegynder
10. december 2003 - 13:28 #10
ok, hej