Avatar billede sbay Nybegynder
09. december 2003 - 09:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DBlookup - hvad er galt

Er måske lidt morgenblind, men hvad er det lige der er galt her:

@DbLookup( ""; "" ; "(LookupCompany)" ; Company  ; 1)

Den henter ingenting!!!
Company er et felt på et dokument i view1. I view1 vil jeg udover feltet company gerne hente et felt fra et andet dokument - det der vises i kolonne 1 på view "(LookupCompany)"
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2003 - 09:58 #1
Du kan ikke lave DbLookups i Views.
Desuden giver det næsten ikke nogen mening at hente en værdi fra Kolonne1, som sandsynligvis er den kolonne du søger på og som oversigten er indexeret efter. Du vil bare få samme værdi tilbage som du allerede har (nøglen).
//Jörg
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. december 2003 - 10:01 #2
DU kan ligeså godt vænne dig til at bruge hele syntaxen, nd6 er lidt følsom i nogle tilfælde

@DbLookup( "":"NOCACHE"; "":"" ; "(LookupCompany)" ; Company  ; 1)

Er du sikker på du har en værdi i Company? brug evt en prompt til at chekke...
Er viewet du vil slå op i, sorteret? (ellers får du intet resultat)

Måske der er blankspace om dine værdier, du kan måske prøve at trimme dem

;-)
Avatar billede sbay Nybegynder
09. december 2003 - 12:30 #3
jogii>>>> Så jeg er nødt til at lave et skjult felt, der er sat sammen af samme felter, som den kolonne jeg ville hente emd DBLookup??
Avatar billede sbay Nybegynder
09. december 2003 - 12:37 #4
Alle de dokumenter jeg har i forvejen, hvor jeg så vil tilføje det nye felt, og "beregne" det - hvordan er det nemmest??
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. december 2003 - 12:38 #5
Det er en løsning ja! et skjult felt som er beregnet i Query Save eksempelvis
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. december 2003 - 12:39 #6
Lav det skjulte felt som laver dit opslag
når du ved at det fungerer
så lav en action som bruger kommandoen

@command([toolsrefreshalldocs])
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2003 - 13:45 #7
Jeg ville starte med at lade feltet være ikke skjult og computed. Lad det blot slå op hele tiden, så kan du se om det virker. Senere kan koden udvides med @IsDocBeingSaved og derefter skjules.
At anvende @command([toolsrefreshalldocs]) (eller bedre @command([toolsrefreshSELECTEDdocs]) (som Bamzen foreslår) er en mulighed, men afhængig af din applikation og andet (f.eks. felter der fortæller hvem der sidst har rettet dokumentet etc.) er dette ofte en dårlig ide. Jeg har dog altid en Toolbar-knap med koden liggende parat, meget  Kopier istedenfor koden over i en agent, som du enten kører på markerede dokumenter eller alle dokumenter. På denne måde vil dit navn ikke stå på felter der normalt fortæller, hvem der sidst via UI har rettet i dokumentet. @command([toolsrefreshalldocs]) virker nemlig som <Ctrl E><Ctrl S><Esc> på de valgte dokumenter.
//Jörg
Avatar billede sbay Nybegynder
11. december 2003 - 19:00 #8
Ok  - fik det til at virke!