Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 05:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 netkort i en maskine

Jeg ville sætte et ekstr netkort i min mskine og det gik da fint.
Xp fandt det nye kort og fortalte mig så at der ikke var tilstrækelige ressourser til at det nye kort kunne aktiveres.
Bundkortet - MS7308D/E har indbygget netkort/LAN
Realtech netkort
Der er ikke installeret andre kort end bundkortet og det netkort.
Der er 2 HDD, 1 FD, 1 CD drev og 1 CD/RW drev + 1 USB cam.
Hvilke ressourser er det lige jeg skal deaktivere eller hvad hulan skal jeg gøre for at få det nye netkort til at virke.
Jeg vil køre min ADSL ind i denne maskine via bundkortets net/LAN og mit netværk over min switch via det nye netkort.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. december 2003 - 08:16 #1
Og du er logget på med administratorrettigheder til computeren?
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. december 2003 - 09:46 #2
Hvis du har sat det nye kort i PCI porten, som er tættest på midten af bundkortet, kan du prøve at flytte det til en anden port.
Den første PCI port har en tendens til at dele resourcer med grafikkortet (også det indbyggede).

/J
Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 10:16 #3
nmh
Nej jeg er ikke logget ind som administrator men som bruger med administratorrettigheder.
Jeg kan da prøve at logge ind som administrator men tror lidt mere på jones nets tanke. Men tak for dit svar.
Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 10:22 #4
hmm...skal vist lige vænne mig til det sted her...nå.
jones net
Tanken har strejfet mig med placeringen af kortet.
Dels har jeg tidligere haft monteret et WinTV pci kort på samme placering men fjernede det da jeg ikke syntes det lige var sagen at ha på maskinen.
Jeg var inde i enhedshåndtering for at se om der var registrering af andet hardware på den placering men kunne ikke finde noget.
Jeg vil prøve at skifte placering og se om det afhjælper problemet.
Tak for dit svar.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. december 2003 - 10:38 #5
Når blot du har administratorrettigheder er det ikke et problem med brugerrettigheder du er inde i.
Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 10:49 #6
nmh
Hmm...næ det er vist rigtigt nok. Men det skulle ikke være det der er mit problem.
Problemet er, at der ikke er ressourser nok til det nye netkort selvom det er det eneste kort udover bundkortet.
Men da jeg tidligere har haft et andet kort på samme placering er det nok fordi XP husker det andet kort. Ellers er det fordi det nye netkort sidder i første PCI slot som jones net nævner.
Men tak for din kommentar.
Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 11:27 #7
jones net
Ha...du havde godt nok ret...100%
Jeg fjernede netkortet og startede maskinen, gik i enhedshåndtering og kunne se, at der var en registrering af et andet kort på den placering..ville så fjerne det kort men kunne ikke da det er et internt kort på bundkortet til noget miniport.
Jeg slukkede maskinen og monterede det nye netkort i et andet PCI slot og startede op igen og ...ja...nu virker det som det skal.
Det skal lige siges, at det interne og det nye kort begge var RealTech så jeg gik ud fra, at det interne (som ikke figurerede som internt...mangelfuld besked i XP)og det nye kort var et og samme kort da beskrivelsen af det fra bundkortet også figurerede 2 gange..1 som LAN og 1 som LAN til miniport.
Jeg udledte derfor, at den der miniport på mit RealTech kort var det samme kort som det nye netkort...meeen så let er det ikke.
Nå...tak for hjælpen og kommentarerne.
Jeg vil meget gerne afgive point til jones net for hjælpen da det var lige netop det du nævnte som var det der skulle til men så må du vel lige lægge et svar eller kan jeg give point til en kommentar...?
Stig
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. december 2003 - 11:38 #8
Du kan ikke give point til en kommentar, så her er et svar fra mig:-)

Jeg er glad for at du fik løst dit problem:-)

/J
Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 12:28 #9
jones net
Det var bedre...nu kan jeg komme til at lege med mit interne netværk..og DET skal nok blive sjovt...jeg er lidt af en novice på det område men nu kan jeg gøre det uden at være nervøs for hackere og andet utøj.
Tak for din hjælp.
Jeg lukker hermed spørgsmålet.
Stig
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. december 2003 - 14:38 #10
God fornøjelse:-)

/J
Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 20:31 #11
jones net
Jo tak...det er lidt nyt for mig med netværk men jeg mner dog at have fattet det væsentlige...og sørme om ikke mine maskiner pludselig kan finde hinanden...helt rart..
Stig