Avatar billede wl2000 Nybegynder
08. december 2003 - 02:44 Der er 2 kommentarer

Harddisk med lav overførselshastighed

Jeg har et problem med min hardisk 40GB (7200RPM 2 MB cashe.). Efter at have formateret og installeret styresystemet på ny(XP), fungerer min harddisk meget dårligt. Den lacker helt vildt og jeg har målt den med HD_speed og den overfører kun ca. 2000/kb i sek. Jeg har tjekket IDE controlleren med et andet program og det er ikke der problemet ligger. SÅ har jeg udskiftet IDE kablerne, men problemet er der stadig. Til sidst blev harddisken sat over i en anden computer hvorefter problemet straks forsvinder. Nogen idéer ?
Avatar billede kroger Nybegynder
08. december 2003 - 04:27 #1
Har du husket at aktivere DMA ? Højreklik på denne computer -> vælg egenskaber -> vælg fanebladet hardware -> enhedshåndtering -> IDE ATA/ATAPI Controllore -> dobbeltklik på primær ide kanal -> avancerede indstillinger. HEr skal device 0 og device 1 være sat til DMA hvis muligt. Lige nede under kan du se hvad den er pt. er sat til
Avatar billede wl2000 Nybegynder
08. december 2003 - 12:34 #2
Det hjalp desværre heller ikke. De var begge sat til DMA hvis muligt.