Avatar billede joaqin Nybegynder
07. december 2003 - 02:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilpasse billede i dream 4.o

Hej Alle

Jeg har lavet et billede som skal sættes ind i et htm doc

Da det er indexfilen

Vil jeg gerne have at mit billede tilpasser sig skærmen
således der ingen scroll paneler bliver

billed størrelsen 1024X768
og jeg har min skærmopsætninger det samme, og er 17 tommer

Altså, Findes der ikke en kommando feks "fit picture for screen"

Eller sådan

Eller skal man ned og lege med opløsningen

Jeg har også indsat en 100% table
Men den sætter sig bare til samme størrelse

please hjælp

mvh Joaqin
Avatar billede detox Nybegynder
07. december 2003 - 02:39 #1
Avatar billede joaqin Nybegynder
07. december 2003 - 05:48 #2
Hej detox

Jeg bruger ikke css, men kun rent html, så jeg var nok lidt hurtig

anyway hvor skal dit script sættes ind??

Eller har duen anden løsning, det er klart at billedet ikke skal være 1028X768
da der jo gå menubarer fra i top og bund
må jeg høre fra dig

mvh

Joaqin
Avatar billede Trez Seniormester
07. december 2003 - 09:06 #3
Hvis du har et billede med den angivne størrelse bliver billedet aldrig mindre med mindre du selv gør det mindre.

Så hvis du skal være sikker på at der ingen scroll paneler er skal billedet til en 17" skærm have en maks størrelse på omkring 1000 pixels i bredden og en maks højde på omkring 750 pixels (kan ikke lige huske de præcise tal).

Men skal du være sikker på at dit billede skal kunne ses uden scroll paneler på både 17" og 15" så skal det maks være 780 x 570 (sådan ca.)

Men du kan ikke være sikker på at brugerne ikke har forskellige ting i deres browser, f.eks. Fortrukne menuen åben ude til venstre osv. og så passer dit billede ikke alligevel.

/Trez
Avatar billede joaqin Nybegynder
07. december 2003 - 11:12 #4
Hej trez

Du har sgu ret

Tak, også tak til detox
mvh joaqin