Avatar billede target Nybegynder
04. december 2003 - 19:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3COM 3C2000-T netkort

Jeg har et stort problem med mine 3C2000-T netkort.
En af mine venner og jeg har her den anden dag modtaget 5 af slagsen.
Problemet består i, at når vi har et 3C2000-T kort i vores maskiner alene, så kører det fint. Men så snart der sidder et andet netkort i maskinen, så går windows død lige efter man er logget ind.
De andre netkort:

Jeg har et 3COM 3C905C-TX-M
Han har et Realtek 8139 netkort.

Kort sagt, alene virker kortene, men de kan ikke virke sammen med andre netkort. Andre der har haft samme problem, eller har et løsningsforslag? Som sagt så er chancen for at kortene er defekte meget lille, da vi har 5 af slagsen med sammen fejl.
Avatar billede stigna Nybegynder
13. december 2003 - 15:58 #1
Hej Target.
Jeps....3com og andre kort sammen i een maskine er ikke at anbefale.
Det er ikke kun 3com som kan give problemer men flere andre også.
3com er ganske udemærket men kan give problemer sammen med et eller flere kort i samme maskine....så prøv at finde et andet kort og brug så 3com kortet til noget andet.
Stig
Avatar billede target Nybegynder
13. december 2003 - 16:03 #2
Probæemet er, at kortene skal bruges sammen med andre kort i samme maskine. Du har ikke en løsning til, hvordan de kan komme til at køre sammen?
Avatar billede stigna Nybegynder
13. december 2003 - 16:22 #3
Hej Target.
Der er en mulighed men det er meget usikert om det vil virke.
Hvis du skal anvende det ene kort til eksternt brug og det andet til internt kan du opsætte dem så dit 3com er til eksternt og så det har prioritet 1 og det andet til internt og som sekundært kort.
Så lader du det interne køre med IPX / SPX protokollen (Novel net) så de 2 kort ikke kører på samme protokol.
Men om det vil virke...hmm.....du kan jo prøve.
Men taget i betragtning, at netkort ikke koster mere end 50,- så er det næsten ikke umagen værd at rode formeget  i maskinen.
Stig
Avatar billede target Nybegynder
13. december 2003 - 17:47 #4
Nu ved jeg ikke hvilke netkort du mener koster 50kr., dem jeg har koster noget mere ihvertfald. ;)
Jeg er nød til at køre TCP/IP på begge kort, da maskinen skal stå som router.
Avatar billede stigna Nybegynder
13. december 2003 - 18:24 #5
Target.
Hmm..jeg er lige i tænkeboks for en stund...
Jeg har lige forsøgt at søge på 3com´s side efter det kort du nævner.
Umiddelbart er det et alm. nic så jo...50,- holder...de koster ikke mere eller rettere...de koster mellem 50 0g 100,- kr. alt afhængig hos hvem man handler.
Typisk pris er ca. 70,- i snit.
Nå...jeg tænker lige over det men kan du ikke prøve at låne et andet kort af een og prøve med det i maskinen ?
Stig
Avatar billede stigna Nybegynder
13. december 2003 - 18:40 #6
Target.
Så fandt jeg da kortet..*s*..det er ikke altid lige let at finde rundt.
Du får lige et link til 3com så du kan se om det er det samme kort vi taler om.
www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C2000-T
Umiddelbart vil jeg antage, at det kort overtager styringen totalt så ingen anden får lov at komme til. Det er et kendt fænomen.
Det bedste du kan gøre er, at anvende et andet kort end det fra 3com da jeg ikke tror du kan få det til at fungere sammen med andre kort i samme maskine.
Iøvrigt...hvis du skal route med den maskine mellem internet og lokalnet så kan du jo altså anvende en anden transportprotokol end tcp/ip på lokalnettet så undgår du da konflikter mellem portene.
Måske du kan finde noget brugbar info hos Cubus..der fandt jeg selv meget godt.
www.cubuc-adsl.dk eller hvis du er god til Engelsk www.practicallynetworked.com som er et fantastisk godt sted med masser af brugbar info.
Så...det korte af det lange....prøv lige med et andet nic...det virker som om det er løsningen.
Stig
Avatar billede target Nybegynder
14. december 2003 - 03:29 #7
Nu ligger landet sådan, at vi har købt 5 af de kort, fordi vi gerne ville have 3COM kort, da de jo generalt er kendt for kvalitet.
Og ja, det er det kort du linker til, som der er tale om. Og det koster ca. 380kr. stk.'et.
Det med en anden protokol er ikke en holdbar løsning i længden, så det vil vi under ingen omstændigheder acceptere. :)
Men som du siger, så kan det være det overtager styringen totalt, men det giver bare ingen mening.
Avatar billede stigna Nybegynder
14. december 2003 - 04:07 #8
Target.
Orv...der fik jeg et godt grin..(sorry)..."men det giver bare ingen mening"...
Åh jo..det gør det !
Et nic skal jo styre trafik ind og ud sammen med controleren.
Jo bedre nicét er til den opgave jo mere bestemmende er det jo og kan derfor udætte andre "bestemmere" for ingen adgang !
Kan du / I ikke sælge de kort til nogle andre og så anskaffe nogle som kan udføre arbejdet lidt mere gnidningsfrit ?
Hov...www.cubus-adsl.dk og ikke cubuc...sorry.
Har du / I prøvet at køre med 2 af de 3com kort i samme maskine og afprøvet om den kan køre sammen da det jo kan være de kan sammen men ikke med andre ?
Stig
Avatar billede target Nybegynder
14. december 2003 - 12:40 #9
Det gi'r sq da ingen mening at udvikle et kort, som ikke engang er kompatibelt med kort af samme fabrikat. Godt nok er de kort ikke beregnet til servere, men derfra så til at lave kortene så man kun kan have et kort i maskinen er da fuldkommen ude af propertion. Jeg kan slet ikke se meningen med det.
Nu siger du, at den skal styre trafikken ind og ud af computeren, men det er jo langtfra altid, at man vil have samme kort til at styre ALT trafik.
Avatar billede stigna Nybegynder
14. december 2003 - 14:03 #10
Target.
Nej det er det jo ikke men når man laver et I/O-kort er det jo netop til styring af i/O trafik og det er jo lige det det gør..!
At det så styrer lidt vel meget er jo bare ærgerligt.
Det du skal huske er, at du skal vælge hardware udfra ønsket funktion og ikke opbygge med komponenter som du tilfældigvis har.
Jeg tvivler på du får det til, at virke med de kort da de er beregnet til kraftig styring. Jeg var inde og se lidt nærmere på spesifikationerne for de kort og helt ærligt...de er til total styring af I/O på en kraftig server.
Jeg har set flere beskrivelser af, at de er velegnede til Linux servere.
Stig
Avatar billede target Nybegynder
14. december 2003 - 14:05 #11
Det er bare ikke til at få nogen seriøse svar herinde....... fandme typisk
Avatar billede stigna Nybegynder
14. december 2003 - 14:15 #12
Target.
Jammen så vil jeg da håbe du finder et svar ....