Avatar billede mmf Nybegynder
04. december 2003 - 19:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Search/Resault sider med Access database

Hej med jer...
Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med hvordan fan... jeg laver en søge side i ASP VB-Script med en tilhørende Access Database. Jeg kan også godt bruge et link til et Tutorial, helst på dansk.

På forhånd tak!!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. december 2003 - 19:48 #1
Side1

En Form (Med GET som method) med et tekst feldt, Kald det evt. Navn og en submit knap

Side2

Opret et RecordSet hvor du vælger Advanced i Recordset boxen, Skriv så en SQL sætning noget ligende dette

Select * From DIT_TABLE Where DIT_FELDT_NAVN = 'MMColParam'

Nede i Variables boxen trykker du på +
Under Name skriver du MMColParam
Under Default value kan du skrive 0
Under Run Time value skriver du Request.Querystring("Navn")
Ok.

Så putter du så bare de ting ind på siden som du gerne vil have, smækker en "Show If recordset is Not empty" rundt om dine data, skriver en alternativ tekst hvis recordset is empty, og smider en Show If Recordset Is Empty" rundt om den
Avatar billede mmf Nybegynder
04. december 2003 - 21:06 #2
Det virker sku. 100000000000000 TAK. Lige et tillægsspørgsmål, hvis jeg nu vil søge i flere tabeller, hvad gør jeg så, og hvordan giver jeg dig point for dette svar??

Michael
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. december 2003 - 21:46 #3
I et andet Table???
Hvis du har lavet din database korrekt skulle det ikke være nødvendigt at søge efter samme værdi i et andet Table.

Eller mener du et andet Feldt i et Table?
Avatar billede mmf Nybegynder
04. december 2003 - 21:57 #4
Undskyld, feldt

/Michael
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. december 2003 - 22:02 #5
Select * From DIT_TABLE Where DIT_FELDT_NAVN = 'MMColParam' Or DIT_ANDET_FELDT_NAVN = 'MMColParam'

Men det skulle heller ikke være nødvendigt at søge efter samme værdi i 2 feldter i en Table.

Dine Databaser skal helst kun indeholde 1 værdi 1 gang, for hver feks. Personer