Avatar billede rosendal2 Nybegynder
04. december 2003 - 14:55 Der er 2 kommentarer

Hvor blev forbindelsen af ?

Hej
Jeg har haft en delt internetforbindelse mellem to pc'ere vha en switch - pludselig er min netforbindelse væk. De to pc'ere kan godt gå på nettet hver for sig hvis de sluttes direkte til modemet. Jeg har kabelnetværk og bruger Xp prof og XP home. Er der nogen der ved hvad der kan være galt ?
Avatar billede kenp Novice
05. december 2003 - 08:35 #1
har du prøvet at skifte din swich? eller bruge nogle andre porte end de normalt bruger?
Avatar billede stigna Nybegynder
13. december 2003 - 16:02 #2
Hej Rosendal2.
Tja...sammen sjov har jeg haft...
Jeg har ændret så mit LAN (interne net) kører med IPX / SPX protokollen og nu kan mit netværk fint snakke sammen.
Hvis du kører både dit eksterne og dit interne net på TCP / IP protokollen er der stor sansynlighed for problemer med forbindelsen.
Hvis du kan beskriv lidt bedre hvad din opsætning er og havd dine indstillinger er er der en bedre mulighed for at hjælpe dig.
Stig