Avatar billede stratokaster Novice
03. december 2003 - 18:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

index uden frames

hvordan laver jeg en index.htm uden frameset, det eneste den skal gøre er at redirect den til en anden side, og kan man bruge css i en index.fil?
Avatar billede fangel Nybegynder
03. december 2003 - 18:32 #1
1) det er da nemmest at lave en fil uden frames - hvorfor burde det være svræt - hvilken editor bruger du?

2) du kan redirecte på mange måder - har dui et server-side sprog til rådighed= ellers kan det laves med META-tags og JavaScript

3) hvorfor have CSS på en side hvis den ikke skal andet end at redirecte? og hvorfor skulle man ikke kunne have CSS på en index fil

index-filer er jo bare normale filer der hedder index.*

Morten
Avatar billede stratokaster Novice
03. december 2003 - 18:45 #2
Jeg har har en forside med css der lægger i en pagesfolder når jeg flytter den ud i roden og omdøber den til index, virker css ikke, hvad er lettest? hvordan øre man det i javascript så den åbner forsiden fra index filen?
Avatar billede fangel Nybegynder
03. december 2003 - 19:00 #3
det er fordi den tror CSS filen så ligger i samme mappe som filen selv - men når du flytter index filen skal du jo lige opdatere stien til css-filen

sæt dette ind, så dit body tag kommer til at se således ud

<body onLoad="location.replace('en-anden-fil.html');">

mener jeg det hedder...

Morten
Avatar billede ellebaek Nybegynder
04. december 2003 - 15:16 #4
http://www.eksperten.dk/spm/434346
Hvad med mine points i dette spg ??
Avatar billede stratokaster Novice
26. juni 2005 - 20:36 #5
lukket!