Avatar billede bukse Nybegynder
03. december 2003 - 17:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Vise vejmelding på webside

Hvordan eller kan jeg på min hjemmeside lave så man hele tiden kan følge med i en evt opdatering af vejmeldingen fra DMI. Fx ønsker jeg at man kan se billedet med vejret de næste 5 dage.
Avatar billede bukse Nybegynder
03. december 2003 - 17:07 #1
Det kunne evt også være valutakurser, altså ting der jævnligt bliver opdateret.
Jeg ønsker det vist på min hj-side, altså ikke en hyperlink man skal klikke på.
03. december 2003 - 17:11 #2
Du kan indsætte et link direkte til vejrmeldingen fra DMI:
http://servlet.dmi.dk/rejsevejr/servlet/RejseServlet?city=110045014

Det sidste nummer (110045014) angiver lokaliteten. Gå ind på din favoritby, og aflæs tallet.

Det vil nok være en god ide at spørge DMI om lov til at linke direkte til siden.
03. december 2003 - 17:12 #3
Når du har 5-døgns prognosen for din by fremme højreklikker du den, og vælger Egenskaber.

Her kan du aflæse nummeret.
Avatar billede bukse Nybegynder
03. december 2003 - 17:21 #4
Ja men jeg vil have vist billedet på min side
03. december 2003 - 17:22 #5
Ja, og det får du, hvis du indsætter det viste link på din side!
Avatar billede bukse Nybegynder
03. december 2003 - 18:38 #6
Hvor skal jeg sætte linket ind. Jeg får da bare et link jeg skal klikke på
03. december 2003 - 19:34 #7
Hvis du vil indsætte det direkte på en side er du nødt til at henvende dig til DMI for at få den nødvendige kode. Det er kun tilladt at linke til DMI's side med tydelig angivelse af, at det er DMI, der leverer oplysningerne.

Følgende er fundet på DMI's side:

Brug af informationer fra DMI

DMI-data og produkter på andre hjemmesider
Ophavsrettighederne til alt materiale på DMI's hjemmesider på internettet tilhører Danmarks Meteorologiske Institut med mindre andet er angivet.
Materialet er som hovedregel til privat brug, og til dette formål kan der frit down loades og printes materiale. Der kan frit linkes til siderne, gerne med brug af DMI's logo. Links til DMI's information skal ske til enten DMI's hovedside http://www.dmi.dk, vejrforside http://www.dmi.dk/vejr/index.html eller til de etablerede links, der findes nederst på de fleste informationssider og nyheder.
Links til enkelt frames eller grafikelementer samt indkopiering af informationerne på andre hjemmesider, det være sig privatpersoners, virksomheders, organisationers o.a., eller anden form for redigeret brug af materialet fx til kommercielt brug i informations- eller salgsøjemed må kun ske efter forudgående skriftlig aftale med Danmarks Meteorologiske Institut.
Såfremt de ønsker at bringe vejrdata på egen hjemmeside, kan informationer, produkter og rådata købes ved at kontakte Markedsgruppen, Sektion for Vejr- og Klimainformation, på telefon: 39 15 75 00 eller e-mail: vmarked@dmi.dk. Se i øvrigt vores katalog over standardudsigter under DMI Erhverv. Her kan De også læse mere om reglerne i forbindelse med formidling af DMI's data samt indgåelse af aftale med DMI.
Avatar billede splatpack Nybegynder
03. december 2003 - 20:49 #8
Så svaret her må være at det sandsynligvis koster penge....
Jeg gjorde det at jeg sendte en mail til vejr2 (http://www.vejr2.dk) hvor jeg spurgte om jeg måtte bruge deres vejrbilleder på min private side (http://hjem.get2net.dk/holck). Det fik jeg så en mail tilbage på at det måtte jeg. Det skal lige siges at jeg ikke ved om de giver tilladelse til dette mere.
Mit råd til dig er at du sender en mail til dem eller for den sags skyld til DMI hvor du spøger om du må have lov til at indsætte et sådanne billede på din hjemmeside, så kan du om jeg så må sige ikke få næsen i klemme.

Splatpack
Avatar billede bukse Nybegynder
06. december 2003 - 13:18 #9
Tak begge to
Avatar billede splatpack Nybegynder
09. december 2003 - 22:53 #10
Det var så lidt, skulle det være en anden gang....
Takker for points

Splatpack