Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Host directory fejl

Hej jeg har lige købt et somæne hos www.b-one.dk og skal til at ligge min side ud. men så skal jeg udfylde det feldt hvor der står host directory.

Jeg har kigget efter det på deres hjemmeside men kan ikke finde noget om det!

Er der nogen der ved hvad det er? måske har selv et domæner der1
Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:24 #1
Hov..
Er der nogen der ved hvad det er? måske har du selv et domæner der!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. december 2003 - 20:34 #2
Host directory er det bibliotek du lægger dine filer ind i når du uploader på deres server. Det er ikke sikkert du ved hvad det hedder før du får adgang til ftp serveren.
Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:44 #3
Hvordan for jeg adgang via dreamweaver når jeg ikke har den adresse?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. december 2003 - 20:46 #4
Du kan ikke få adgang før du har login oplysningerne

Har du dem så forsøg dig i første omgang med "domænenavn.dk"

Måske ftp://domæne.dk
Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:48 #5
jeg har fået alle på nær host directory
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. december 2003 - 20:49 #6
undlad at skrive noget, du burde kunne logge på uden, og du skulle gerne komme til roden, hvor filerne skal ligge
Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:50 #7
prøver lige
Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:51 #8
det vil den ikke
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. december 2003 - 20:54 #9
Host directory = Et bibliotek på FTP serveren du kobler op til.

De fleste web hoteller lader dig logge ind i en mappe som ikke er tilgængelig for en Web browser, i denne mappe er der som regel 2 mappe, den ene hedder eks. db og den anden wwwroot.
Db er til databaser, disse kan ikke kaldes direkte fra webbrowseren, men via server script
wwwroot er til de sider du vil vise online, det vil da sige at det er din Hjemme mappe og skal altså også sættes til Host Directory i DW's FTP settings

mappe
|
|_db
| |_Databaser lægges her
|
|_wwwroot
  |_Her lægges dine web filer
Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:55 #10
Jeg har skrevet en mail til b-one, så jeg regner med at de kan give mig et svar.
Tal for hjælpen!
Avatar billede cafo Nybegynder
02. december 2003 - 20:56 #11
Jeg vender lige tilbage i morgen når jeg har fået svar fra dem!
Tak for jeres tid
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. december 2003 - 22:47 #12
Hvis vi lige skal tilføje til bojohansen så kan der være flere mapper.

F.eks

cgi
secure (en eller anden form for mappe til f.eks .htaccess)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. december 2003 - 16:35 #13
lukketid??