Avatar billede burglar Nybegynder
02. december 2003 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil kun have mit TEXTAREA til at være 4 linier. Er det muligt

Jeg vil gerne have det således at man kun kan skrive 4 linier i et textarea field. Jeg har prøvet at disable scrollbaren som i kan se nedenfor, men det bremsede ikke textarea i at blive længere.

<textarea rows="4" name="UKsearchText" cols="70" style="overflow: hidden">

Håber på en ide!

Claus
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. december 2003 - 15:45 #1
prøv at fjerne stylen ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. december 2003 - 15:47 #2
ahh.. efter at have læst spørgsmålet igen gik det op for mig at du måske ønskede at man kun skulle kunne skrive 4 linjer tekst og at det ikke var fordi feltet fysisk fyldte for meget.. er det korrekt ?
Avatar billede cdc Novice
02. december 2003 - 15:50 #3
kan du ikke sette den til antal karrakterer, da du har en vis bredde på den og 4 linier, kan du så ikke smide en kode ind å man f.eks lkun kan skrive 300 tegn eller hvor mange det nu er:

Eksempel..
<textarea onKeyUp="if (this.value.length>30) { alert('Kun 30 tegn kan skrives i felt'); this.value=this.value.substring(0,30) }"></textarea>
Avatar billede burglar Nybegynder
02. december 2003 - 16:23 #4
Nej det har ikke noget med karaktere at gøre. Det er linierne der er afgørende!
Men jeg syntes det er sært hvis der ikke findes et maxrows tag eller noget lignende??
Avatar billede azzodiac Nybegynder
02. december 2003 - 20:35 #5
cdc's ide er god nok. Du skal bare tælle 4 liniebrud istedet for 30 tegn.
Tegnet for liniebrud er "\n".
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 23:46 #6
-- det findes bare ikke i value for textarea !-)

-- og forøvrigt heller ikke i innerHTML ...
Avatar billede azzodiac Nybegynder
02. december 2003 - 23:54 #7
Ellers kan du lave 4 <input type="text">, og fjerne deres margin.
Avatar billede burglar Nybegynder
03. december 2003 - 14:01 #8
Okay, hvordan skulle jeg så lave den her med \n ?
<textarea onKeyUp="if (this.value.length>30) { alert('Kun 30 tegn kan skrives i felt'); this.value=this.value.substring(0,30) }"></textarea>
Avatar billede roenving Novice
04. december 2003 - 01:34 #9
-- øeh, du kan _ikke_ finde linjeskiftene (jeg har selvfølgelig kun brugt et par timer på at forsøge at finde dem, så måske en anden kan finde dem, jeg kunne ikke !-)
Avatar billede burglar Nybegynder
04. december 2003 - 14:43 #10
Okay tak for hjælpen alligevel!!