Avatar billede grafik-anders Mester
02. december 2003 - 14:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

så pokkers svært at lave en tabel-række på 2 pixel?

Det irriterer mig vildt meget, når jeg arbejder med Dreamweaver, at det er så pokkers svært at lave en tabel-række på eksempelvis 2 pixel i højden.

Jeg har fundet ud af at man (nogen gange) kan få lov til det hvis man går ind i koden og sletter ”&nbsp;” melem de 2 ><, men Dreamweaver tilføjer det desværre ofte igen.

Er der noget i den forbindelse, som jeg ikke ved, man kan?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. december 2003 - 15:01 #1
Du skal lægge et lille billede ind i den tabel række som er den størelse du ønsker, og altid checke at ”&nbsp;” er slettet.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. december 2003 - 15:06 #2
Jeg har et lille .gif billede på 1x1 pix som er transperent, dette billede indsætter jag så altid i tabeller som skal have en givende højde/brede, sætter så bare billede størelsen til det jeg ønsker i properties inspectoren.

Hvis du ikke gør det så kan du ikke regne med at Browseren vil vise dit design ordentligt.
Det er i bund og grund en meget god ide at bruge billeder til forme din design størelse da du hermed altid er sikker på at designet ikke kan trykkes sammen på en forkert måde.

En anden mulighed er at bruge CSS Box metoden, men så skal du lige læse lidt om det først http://www.html.dk/tutorials/css/lektion9.asp
Avatar billede grafik-anders Mester
02. december 2003 - 15:59 #3
ok, - det lyder fornuftigt!