Avatar billede 2mmy Nybegynder
14. januar 2001 - 15:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler Søgemaskine

Jeg mangler hårdt en søgemaskine til en side jeg er ved at lave, den skulle gerne være i ren html, eller java, men kan også godt bruge php, den skulle gerne kunne søge min side igennem, f.eks. en hel mappe med html og txt filer i, og så skal den finde alle de ord hvad søgeningen lyder på. Den skal bruges til en side med serialz, hvor brugeren skal kunne søge under fx ACDSee og så skal den visse alle eksempler hvor ACDSee står, jeg har lige fortiden alle serialnumrene i en tekstfil, jeg ved ikke om der er nogen der har nogle ideer.
Avatar billede klas Juniormester
14. januar 2001 - 15:45 #1
hmm . . ..
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. januar 2001 - 15:48 #2
Jeg har netop oprettet mig selv ved Atomz.com. Den indekserer gratis 500 sider, og er suveræn. Især fordi den er 100% mnipulerbar i layoutet. Test den via søgefeltet på www.webdezign.dk eller opret dig via www.atomz.com
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. januar 2001 - 15:51 #3
Atomz kan sættes til at indeksere din sider en gang om ugen, og det går rigtigt hurtigt. En stor fordel frem for så mange andre site-søgere er, at den er fuldstændig bannerfri. Man skal dog sætte et lille \"Powered By Atomz\"-frimærke-størrelse-banner på søgeresultatsiden.

Man bestemmer selv, om der skal være ranking efter relevans eller dato, hvor mange resultater der skal være pr side, hvilket layout man vil have (det hele sættes op i ren kode), etc.
Avatar billede halnet Nybegynder
14. januar 2001 - 15:51 #4
Der er også forskellige på denne side: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Searching/Site_Search

Det kunne være du kunne bruge en af dem...

- Anders
Avatar billede klas Juniormester
14. januar 2001 - 15:54 #5
\"Den skal bruges til en side med serialz, hvor brugeren skal kunne søge under fx ACDSee og så skal den visse alle eksempler hvor ACDSee står\"

hvor smart er man når man skriver det ??

I skal da ikke hjælpe sådan en tumpe
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. januar 2001 - 15:54 #6
En god feature på Atomz er også at den som Google kan pille det stykke ud af dit dokument, hvor søgetermen indgik. Således får brugeren både din beskrivelse af siden men også konteksten, hvor søgeordet indgik at se. Du kan selv vælge om du både vil vise uddrag af siden og beskrivelse af siden. Aktuelt har jeg begge ting sat på, da det er ganske nyttigt.

Se f.eks. denne søgning: http://search.atomz.com/search/?sp-a=sp10001bb3&sp-q=webdesign&id=7330290&mode=ALL&pageid=r
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. januar 2001 - 15:55 #7
klas >> Spørgsmålet er interessant nok. Om sådan en sitesøger anvendes til det ene eller det andet kan vel principielt være ligegyldigt.
Avatar billede halnet Nybegynder
14. januar 2001 - 15:56 #8
-> klas
Du har ret... :o(

- Anders
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. januar 2001 - 15:57 #9
Selvfølgelig er det ikke smart eller lovligt med serialz, men derfor kan vi vel godt debattere?

Hygge,
Jens
Avatar billede klas Juniormester
14. januar 2001 - 16:02 #10
Hvis idioten bare ikke havde skrevet hvad han skulle bruge den til havder der ikke været noget problem .. Men da han nu er dum nok til at gøre det er det vel også grund nok til ikke at hjælpe ham.

Btw. så er han også en af de brugere der har sparet op i lang tid uden at bruge eksperten - For så at gå hen og bruge det hele på et spørgsmål . . det sux.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. januar 2001 - 16:05 #11
klas > husk nu lige den gode tone, det er så træls når der kommer agressive indfald her på eksperten.

Om man vil spare point op gør vel ikke noget. Sådan er reglerne nu, og så må man spille efter dem, tror jeg.

mvh. Jens
Avatar billede klas Juniormester
14. januar 2001 - 16:08 #12
Sorry - Lidt svært at huske den gode tone overfor sådan en  ;o)
Avatar billede theportal Nybegynder
24. marts 2001 - 22:35 #13
Personen har netop også gang i et spørgsmål om hvorvidt man kan spores ved at have et site på geocities eller ej!

Et kvaj er han/hun!