Avatar billede smash839 Nybegynder
02. december 2003 - 13:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

10 Fingre Systemet/BlindSkift

Jeg søger nogle informationer om blindskift/10 fingre systemet.. jeg vil meget gerne selv lære det, men jeg mangler bare at finde ud af hvordan man skal holde fingerene og hvad fingre som skal bruges til hvad taster.

jeg søger en hjemmeside hvor det vises/forklares hvordan man skal sætte fingrene, et detaljeret billed vil også være fint
Jeg vil også bare have en detaljeret forklaring af hvad fingre som skal bruges til hvad taster

håber jeg for nogle gode svar
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. december 2003 - 13:21 #1
Dine to pegefingre på henholdsvis F og J, så giver resten sig selv hvis du bare skriver nok, det er meget individuelt hvad folk bruger efter min opfatning, kender mange som ikke bruger tommelfingeren til at lave mellemrum med.

start med at ligge dine hænder så din venstre pegefinger ligger på F og din hjøjre på J, og så dine 2 tommelfingre på space
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2003 - 13:25 #2
Børsen online har en rigtig god Lærselv CD til dette

http://www.borsen-e-learning.dk/template/t04.php?menuId=62
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. december 2003 - 13:28 #3
2000 kroner for at lære det :S , det synes jeg nok lige er i overkanten når det sådan set kun drejer sig om at øve og øve og endnu en gang øve
02. december 2003 - 13:43 #4
http://home.worldonline.dk/kammeyer/maskprog.htm
Det er gratis men til gængeld ikke så smart et layout som Børsens.
Avatar billede miss-g Seniormester
02. december 2003 - 16:47 #5
Er er ihvertfald et billede af hvilke finger man bruger hvor:
http://www.neuber.com/schreibtrainer/image/st.gif

Det er godt nok et tysk tastatur - men kan se at det er de rigtige taster/fingre man bruger.

Og som triple-x beskriver:

A S D F = venstre fingre
J K L Æ = højre fingre

og tommel til mellemrum.
Avatar billede smash839 Nybegynder
03. december 2003 - 09:38 #6
Nogle Rigtige gode svar mange tak...