Avatar billede grafik-anders Mester
27. november 2003 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem at gengive farverne på en hjemmeside?

Jeg har hørt, at det til tider er et problem at gengive farverne på en hjemmeside. Det skulle i værste tilfælde kunne resulter i en farveforskel mellem grafiske-objekter, tekst og baggrundsfarve.

Er det rigtigt?
Avatar billede cautoo Nybegynder
27. november 2003 - 17:13 #1
man skulle da nok kunne gengive farver, hvis du tænker på mellem avtiveX, flash eller billeder?

Det er selvfølgelig svært for en printer at lave helt samme farver, da en skærm er "oplyst", altså er skærmfarverne nærmere neonfarver, hvilket der vist ikke er mange printere der har
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. november 2003 - 20:24 #2
Der er to ting som du skal være opmærksom på.

1) skærmen hvor på det vises, der er forskel på traditionelle skærme og fladskærme.

2)Brugen af websikre farver. De findes her: http://www.html.dk/dokumentation/farver/

og en lille diskussion om der er noget om det eller ej:

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/00/37/index2a.html

og et lille prgram som kan hjælpe dig ifht. blanding af dem
http://www.colorschemer.com/

:-) karsten_larsen
Avatar billede joaqin Nybegynder
27. november 2003 - 23:37 #3
til grafik anders

følg karstens eks!!!
med forbehold fra mig og min beskeden viden

Der findes ca 296 mill. farver hvorudaf måske ca 2 - 300 hundrede er web sikre

er det et grafisk elemement..Måske i Ph shop
kan du altid vælge websikre farver
hvis du gør det vil du se at din farve palet bliver betydeligt reduceret

men der er nok af hente

som jeg har læst det var det tidligere de forskelige browsers, som ikke kunne læse farver ordentligt
netscape
opera
explorer tidligere
etc.

Hvilket betød at hvis du havde en farve på din site,

kunne den ses som en anderledes farve, et andet sted i verden..

mvh
joaqin
Avatar billede grafik-anders Mester
28. november 2003 - 00:25 #4
Ok…

Jeg satser i første omgang på, at min målgruppe har nogle gode computere. - Hvis det viser sig at blive et problem, lyder ”STRATEGY 6” til ikke at være en helt tosset løsning. Simpelthen at lave transparens i mine .gif’s.

Lad mig høre om i oplever visningsproblemer!

http://www.andersborg.com/start2.htm

Mvh
Anders