Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 11:21 Der er 20 kommentarer

.NET Passport sign in i "documents and settings\brugernavn"

Hvis jeg går til mappen "c:\documents and settings\mitbrugernavn" popper en dialogboks op, som kræver sign in til .NET Passport. Jeg kan sagtens annullere boksen, men det er da helt hen i vejret at den overhovedet popper op.

Hvorfor nu det? Skal Microsoft nu have at vide, hvornår jeg besøger min personlige folder?

Hvoran fjerne man sign-in-kravet?
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 11:25 #1
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 11:34 #2
Yderligere en kommentar: Det sker kun, når man bruger "Store ikoner" i mappen.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2003 - 13:21 #3
Et pudsigt problem. Jeg kan da komme med et par idéer.
Er der nogen html filer i folderen, måske en fil der kræver .NET Passport?
Slet over sigten over Seneste dokumenter.
Slet midlertidige internet filer.
Slet Cookies.
:)
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 13:29 #4
Gode forslag, men de hjælper desværre ikke. Jeg kan ikke få øje på nogen filer, som kræver Passport.

Faktisk meget pudsigt problem. Jeg har lige replikeret fejlen på to bærbare IBM'er, også med XP Pro i dansk version. Helt samme problem.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 13:55 #5
er NET framework installeret ?
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 14:03 #6
Nej, det tror jeg ikke. Jeg kan i hvert fald ikke finde en entry i Tilføj/Fjern programmer.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 14:17 #7
prøv at tjekke hvilke kontoer der er på maskinen
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 14:24 #8
Hvis du mener Windows-bruger-konti: 3 stk. Den bruger, der er logget ind, er tilsyneladende den eneste, der giver pop-up'en.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 14:39 #9
hhmm , sidder du på netværk med maskinen ?
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 14:47 #10
Ja. Hvis jeg deaktiverer netværket får jeg en fejl, der siger, at PassPort-serveren ikke er tilgængelig.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 14:52 #11
er det så ikke på serveren der skal kigges efter en løsning ?
er det den fejl du for når du åbner mappen i stedet for den anden log ind ting
if you know what i mean :)
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 14:56 #12
Vi har ingen server - blot 3 workstations. Brugermappen ligger lokalt. "Sign in"-billedet kommer, når jeg åbner eller opdaterer mappen "c:\documents and settings\klaus", såfremt "store ikoner" er slået til. Det er et passport-login (ligesom Messenger eller Hotmail), der bedes om - ikke et Windows login.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 15:06 #13
jeg har forstået at det er passport login der bedes om :)
men hvad bruger i  PassPort-serveren til ? Hotmail i Outlook ?
en eller anden må jo ha installeret den (PassPort-serveren)for det er ikke en normal ting at ha kørenede...
tjek om du ka slå den fra i services..
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 15:12 #14
Jeg kan ikke finde en service, der bare minder om Passport. Ved du hvad den hedder?

Ja: Jeg tjekker min Hotmail via Outlook.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 15:34 #15
efter at ha læst dette link http://news.com.com/2100-1001_3-268827.html , slår det mig lige , bruger du Windows messenger med automatisk login ? for det må ha någet med det at gøre , har ikke kunnet finde någet på hvad servicen sq hede lokalt på computeren..
en mulighed du ka prøve er at slå automatisk login fra (hvis du bruger messenger)...
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 15:40 #16
i det hele taget tjek dine indstillinger på den elle de postkonto/er
som har med hotmail at gøre og lige ledes messenger's indstillinger
Avatar billede silberbauer Nybegynder
26. november 2003 - 15:44 #17
Nej, jeg har ikke autologin på Messenger. Jeg vil dog prøve at pille ved indstillingerne i Outlook/Hotmail.

Indtil videre: Tak for dine tips.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 15:50 #18
det er bare ok ;)
Avatar billede silberbauer Nybegynder
28. november 2003 - 09:19 #19
Jeg har pillet rundt, og lige meget hjælper det - der er ikke så meget, jeg kan stille på.

MSN Support siger, at problemet er specifikt for mit system, og kan derfor ikke hjælpe(!)

Det underlige er, at min maskine derhjemme (Med engelsk XP) IKKE har denne fejl. Måske er det udelukkende danske versioner, der har problemet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. november 2003 - 21:34 #20
hhhm har heller ikke fundet mere omkring det..så løsningen for nuværende må så være ikke at se store ikoner...