Avatar billede oleskrogh Nybegynder
26. november 2003 - 08:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med visning af frame

På en side med en top frame og en bundframe skal forskellige sider vises i bundframen med links i topframen. Problemet er, at kun html-sider kan vises. Alle asp-siderne bliver ikke vist i browseren, men der kommer en dialogboks hvor man kan downloade siden som fil - det er jo ikke meningen.
Problemet er vist noget med testing server..
(siderne indeholder ikke fejl)
/Ole
Avatar billede b.b Nybegynder
26. november 2003 - 08:58 #1
du er sikker på at dit webhotel understøtter asp..??
Avatar billede b.b Nybegynder
26. november 2003 - 09:06 #2
bruger du ISS eller apache til at teste dine sider med..??
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
26. november 2003 - 09:06 #3
ja, ISS!
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
26. november 2003 - 09:08 #4
Hov, jeg skulle måske lige nævne at poroblemet ikke er ved webhotellet, men når jeg tester siderne med localhost!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. november 2003 - 09:51 #5
Hvordan kaldes asp-siderne - fra browseren eller DW.

Sådan kaldes dine sider i browseren: http://Computerensnavn/en_mappe/default.asp , hvor filerne ligger i C:\Inetpub\wwwroot\en_mappe

:-) karsten_larsen
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
26. november 2003 - 17:23 #6
Ja, de ligger i en mappe således C:\Inetpub\wwwroot\en_mappe
Når en side kaldes i browseren hedder det fx http://localhost/pittelitten/opslagstavle.asp
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. november 2003 - 19:19 #7
hmm - er navnet på din pc = localhost?
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
26. november 2003 - 20:01 #8
nej, den hedder såmen oles - men den almindelige måde at vise asp-sider på når ens egen computer fungerer som server er jo med "localhost"
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. november 2003 - 20:24 #9
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
26. november 2003 - 20:34 #10
ja, okay det virker faktisk!
Er vi også ude i noget med virtuelle mapper?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. november 2003 - 20:50 #11
Nej - men der en god artikel om virtuelle mapper et sted på www.activeserverpages.dk skrevet af Dennis Knappe, såvidt jeg husker.

Men det var godt, at det virker og tak for point.

:-) karsten_larsen