Avatar billede oleskrogh Nybegynder
25. november 2003 - 21:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undgå at siden springer til top.

På en lang aspside med en masse poster kan man klikke på miniaturebilleder for at se billedet stort i et popup vindue. Problemet er at hovedsiden springer til toppen hver gang man åbner et popupbilledet, hvorfor man skal scrolle hele vejen ned igen - irriterende.
Se det på http://www.himmelrummet.dk/htdocs/mobler.asp
Kan man gøre noget ved det?
/Ole
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. november 2003 - 21:49 #1
prøv dette

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
  return false;
}

onclick="return MM_openBrWindow(...)"
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
25. november 2003 - 22:07 #2
så vidt jeg kan se virker det!
Læg et svar!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. november 2003 - 22:20 #3
Hvorfor bruger du ikke bare "return false" i onClick?:

"window.open('bestilling1.asp?billed=41','bestilling','width=550,height=375');return false;"

Jeg kan ikke se hvorfor du skal have en hel funktion til det..

- Hvis du ikke kan bruge mit svar, afviser du bare.. men skriv lige hvorfor..
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. november 2003 - 22:31 #4
ok
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
25. november 2003 - 22:55 #5
ja, begge svar virker fint og kan bruges. Da squashguy kom først får han point. Tak for hjælpen!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. november 2003 - 23:03 #6
Hmm.. Min løsning (som var anderledes end squshguy's) var ellers meget kortere.. og det kan bruges i flere sammenhæng.. den burde have for et accepteret svar..
Er det fordi du ikke kan finde ud af acceptere mere end 1 svar/bruger?
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
26. november 2003 - 08:29 #7
ja, den tanke faldt mig ikke ind