Avatar billede renekoemler Nybegynder
25. november 2003 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til wwwroot og "identiteteskrise"

Hej,

Webserveren er en IIS installeret på en XP-klient.

Når jeg forsøger at udgive fra min egen maskine til "min" intranetmaskine får jeg ikke lov til at lægge filer direkte i wwwroot, jeg får lov til at oprette underbibliotker under wwwroot og lægge filer der i men når jeg vil ligge min default-side op får jeg en fejl.

Jeg har også lagt mærke til at når jeg lægger noget op skifter jeg forfatter indentitet fra <domæne>/>navn> til IUSR_MJINTRA....

Nogen gode ideer til
1, hvorfor jeg ikke har adgang til wwwroot
2, hvorfor jeg skifter forfatter id.

/rene
Avatar billede veronica Nybegynder
25. november 2003 - 14:03 #1
Er ikke sikker på, hvad du mener med at udgive - men..
Hvis du skifter identitet mellem de to vir. directories skyldes det sikkerhedsopsætningen på dene vir.dir (i IIS). Hvis du har sat det til "NT-challenge response", genkender den dit login (og ved, at du er dig); ellers anvendes en default-bruger, i dette tilfælde IUSR_MJINTRA. Højst sandsynligt har IUSR_MJINTRA ikke adgang til at skrive i wwwroot directory'et (det fysiske dir)...
Avatar billede renekoemler Nybegynder
25. november 2003 - 14:45 #2
Hej Veronica,

Du har ret i at IUSR_MJINTRA ikke måtte dkrive i root directoryet vi ændrede status fra Gæst til Admin og Vupti så var den der.

Hvor sætter man "NT-challenge response" henne ? - da det jo ikke er så sikkert at køre med en default user som admin

/rene
Avatar billede renekoemler Nybegynder
25. november 2003 - 14:46 #3
IIS'en ligger som nævnt på en XP Pro klient
Avatar billede veronica Nybegynder
25. november 2003 - 15:11 #4
Du vælger properties/egenskaber på dit virtuelle dir.
Under "Directory security" tab'en, trykker du "Edit" under "Anonymous access and .." (den øverste). Hvis du vil slå NT-challenge response til, skal du fjerne fluebenene alle andre steder end "Ingegrated Windows authentication" (=NT-challenge response). Hvis du vil "tilbage" til IUSR_MJINTRA igen, slår du Anonymous til.
Håber, det hjælper dig.