Avatar billede Six Nybegynder
22. november 2003 - 01:06 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Html editor der kan validere?

Hej eksperter.

Findes der en HTML-editor der kan validere efter XHTML 1.0 standarden?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 01:08 #1
Prøv TSW WebCoder eller TSW WebPad:
http://www.tsw.dk/download.php

Det kan være at den kan.. ellers kender jeg ikke nogen..
Avatar billede espersen Novice
22. november 2003 - 01:09 #2
Dreamweaver :

Making documents XHTML compliant
This section describes how to make a new document XHTML compliant, and how to make an existing HTML document XHTML compliant.

To create a new, XHTML-compliant document:
Choose File > New.
The New Document dialog box appears.

Choose a document type.
Select the Make Document XHTML Compliant option.
Click OK.
To create XHTML-compliant documents by default:
Choose Edit > Preferences or Dreamweaver > Preferences (Mac OS X) and select the New Document category.
In the New Document category, choose a document type and select the Make Document XHTML Compliant option.
Click OK.
Avatar billede Six Nybegynder
22. november 2003 - 01:17 #3
Jeg mener mere sådan at man ikke skal validere online for at finde ud af man laver fejl. Jeg ved ikke om det er det dreamweaver kan. Men det var sådan en slags "Ret mens man koder" ting jeg mangler. Altså at jeg får fejlen af vide mens jeg koder.
Avatar billede Six Nybegynder
22. november 2003 - 03:48 #4
Jeg fandt selv frem til en editor der kan det jeg mangler. Editoren er TopStyle Pro 3.10

Den er i mine øjne kanon god, da man kan køre HTML tidy på sin side også. Validere på w3c.org og få resultatet direkte i programmet så man ikke skal til det ene og det andet. Helt perfekt :)
Avatar billede espersen Novice
22. november 2003 - 10:50 #5
DreamWeaver har en masse farve på selve koden og markerer med GULT hvis den er helt i skoven ;-)