Avatar billede grafik-anders Mester
20. november 2003 - 23:26 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Dreamweaver: Points deles mellem dem, som svarer.

Jeg er ved at lave min hjemmeside i Dreamweaver, og har løbene brug for lidt hjælp. Derfor deler jeg disse point ud blandt dem, som hjælper mig mest.

Generelt vil jeg gerne have gode råd og ideer!

Min side findes på:

http://www.andersborg.com/start2.htm

1) mit første problem er at lave menuer, som folder sammen når man forlader dem med musen. – hvordan gør man det?
Avatar billede buyteflon Nybegynder
20. november 2003 - 23:30 #1
jeg syntes da ellers de meget nice !!
Avatar billede buyteflon Nybegynder
20. november 2003 - 23:32 #2
hvor finder men stuff til beggyneder i Dreamweaver
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2003 - 23:42 #3
Uden at vide med 100% sikkerhed, så mener jeg ikke at Dreamweaver bare kan lave sådanne menuer. Tror det er noget javascript du skal have sat ind i koden.
Avatar billede buyteflon Nybegynder
20. november 2003 - 23:44 #4
hvor finer du dem ?
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2003 - 23:46 #5
buyteflon - er det dig der har stillet spørgsmålet? Eller misforstår jeg? *S*
Avatar billede buyteflon Nybegynder
20. november 2003 - 23:47 #6
ikke mig men jeg er også klar på at vide noget ikke
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2003 - 23:48 #7
Nå ok *G*

Her er f.eks. nogle koder til drop-down menuer:
http://www.script.dk/search.jsp?area=sourcecode&query=drop+down
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. november 2003 - 23:49 #8
prøv www.dnzone.com der er en masse stuf til dreamweaver
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2003 - 23:50 #9
Og ellers kan man genere koden her:
http://www.htmlbasix.com/dropmenu.shtml
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. november 2003 - 23:50 #10
skrev jeg dnzone  hmmm mener selvfølgleig www.dmxzone.com
Avatar billede buyteflon Nybegynder
20. november 2003 - 23:51 #11
nice
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
21. november 2003 - 06:24 #12
Nu kan jeg ikke lige se den side du henviser til[taget ned]. Ifht. menuer er søsterprogrammet Fireworks til DW ganske godt. P
Det er nemt at arbejde i og meget nemt at eksporter til DW.I den sammenhæng er det godt at bruge en template (skabelon) med menuen på, så når menuen skal opdateres, skal det kun gøres et sted. Prøv en trail vers. af FW på www.macromedia.com.

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
21. november 2003 - 07:23 #13
Du kunne også med fordel kigge på dette sted http://www.dhtmlcentral.com/script/search.asp?category=menu
Avatar billede grafik-anders Mester
23. november 2003 - 16:22 #14
ok,,,

Java er lige lidt i overkanten af, hvad jeg vil rode mig ud i i denne omgang.

Jeg har lavet min menu på verdens største fusker-måde!

Jeg har simpelthen lagt en gennemsigtig .gif i et lag under mine menuer, som ved mouse-over får menuerne til at forsvinde (hiden). .gif’en er kun 1x1 pix, men er skaleret til at fylde hele billedet.
Avatar billede miss-g Seniormester
25. november 2003 - 19:04 #15
scalering er vist en dårlig idé.... så skal browseren regne, og det tager længere tid at hente siden ind. Men ok - en gennemsigtig gif fylder ikke alverden *S*

Var det så løsningen?

:)
Avatar billede grafik-anders Mester
26. november 2003 - 08:59 #16
Ja, - sådan bliver det denne gang, men ellers kan jeg også godt lide den menu, som hedder: SideScrollMenu, som Karsten Larsen har sendt et link til. Programmeringen lader også til at være overkommelig at forstå og at tilpasse ens hjemmeside.

….. den bruger jeg muligvis næste gang (point til ham – når vi kommer dertil)
Avatar billede grafik-anders Mester
26. november 2003 - 17:48 #17
Ok, - jeg starter lige på et ’friskt’ spørgsmål!

(og herefter deler jeg mine problemer op i mindre bidder med ca. 40 points til hver)