Avatar billede fraggel- Nybegynder
20. november 2003 - 09:44 Der er 1 løsning

Problem med login.

Hej derude, Jeg har lidt problemer med mit login script, det som skal ske er at når man logger ind så skal den  registre et felt i sql db som hedder userlevel alt efter om det er sat til "admin" eller "kunde" skal den gå til hver deres side... altså hvis den er sat til admin så ska kunden til loggedin.php og hvis den er sat til kunde skal den til loggedin1.php. Jeg har en del kode i kan kigge i ;)

-----
dologin.php
-----
<? ob_start(); ?>
<?php
include("functions/connect.php");
?>
<?php

//hvis form er submittet
if (isset($_POST['logind'])) {

//password i databasen er krypteret, så det gøres også med indtastet password
$dopass = md5($_POST['password']);

$tjek = mysql_query("SELECT navn, password FROM brugere WHERE navn='$_POST[navn]' AND password='$dopass'") or die ("Kunne ikke vælge felter i database-tabellen");

if(mysql_num_rows($tjek) != 0) {

$id = mysql_query("SELECT userid FROM brugere WHERE navn='$_POST[navn]' AND password='$dopass'") or die (mysql_error());

$_SESSION['userid'] = mysql_result($id,0);
$_SESSION['sessionnr'] = session_id();
$_SESSION['Name'] = $_POST['navn'];
$_SESSION['userlevel'] = $_POST['userlevel'];
session_register("userlevel");

header("Location:loggedin.php");
exit;
}else{

header("Location:fail.php");
exit;
}

}else{

header("Location:logind.php");
exit;
}

?>
<? ob_end_flush(); ?>

-----
Slut dologin.php
-----

secure.php
-----
<?php
include("functions/connect.php");
?>
<?
if ($_SESSION['userlevel'] == "admin") {
include ("loggedin.php");
} else {
include ("loggedin1.php");
?>

<form action="dologin.php" method="post" style="display:inline;">
<input type="hidden" name="logind" value="logind">
<table>
    <tr valign="top">
        <td>Username:</td>
        <td><input type="text" name="navn"></td>
        <td>Password:</td>
        <td><input  type="password" name="password"></td>
        <td><input name="image" type="image" value="button" SRC="images/loginbut.gif" style="margin-top:1px;"></td>
    </tr>
</table>
</form>
<?php
if (isset($_GET['error']) && $_GET['error'] == "fejl") {
echo"<b>Fejl i brugernavn eller password!</b>";
}
?>
<?
}
?>

-----
Slut secure.php
-----
Avatar billede fraggel- Nybegynder
20. november 2003 - 10:06 #1
forget har selv fundet ud af det ;)