Avatar billede groggy Nybegynder
11. januar 2001 - 15:50 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

Margin i table?

Kan man lave en margin i en table? Og hvordan gør man det?

Jeg vil gerne have at teksten ikke står helt ude ved kanten.

I kan se, hvad jeg mener her: www.groggy81.subnet.dk

P.S.: Ved godt at SMS og webcammet ikke virker lige nu. :)
Avatar billede engrob Nybegynder
11. januar 2001 - 15:52 #1
<table width=\"100% height=\"100%\" cellpadding=\"8\">

Du kan sætte cellpadding til forskelllige tal
Avatar billede sark Nybegynder
11. januar 2001 - 15:53 #2
jeg ville lave en tom <td></td> og lave den så stor som mellemrummet ud til kanten skal være
Avatar billede engrob Nybegynder
11. januar 2001 - 15:53 #3
Eller i td\'en kan du skrive style=\"margin:8px;\"

Jeg er ikke sikker på det virker i NS4
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. januar 2001 - 15:54 #4
<TABLE CELLPADDING=2>
Avatar billede olekristensen Nybegynder
11. januar 2001 - 15:58 #5
Hvis det er ok at alle celler i hele tabellen får margin, kan du skrive cellpadding=* i <table>

Ellers kan du alternativt sætte en ny tabel med én celle og cellpadding inden i den anden celle.

<table cellpadding=0 border=0>
<tr>
  <td bgcolor=\"silver\">
    en celle uden margin
  </td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"gray\">
  <table cellpadding=20 border=0>
    <tr>
    <td>
      en celle med margin
    </td>
    </tr>
  </table>
  </td>
</tr>
</table>
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2001 - 17:55 #6
<ole>
sark og olekristensen >> ALDRIG lave en tom <td></td>! Der skal altid ligge noget i en celle - ellers går NS agurk! Et \'&nbsp;\' er OK, men hvis det ikke må fylde i bredden, er \'<br>\' bedre :))

Det enkleste er vel:

<table cellepadding=\"0\" cellspacing=\"0\" border=\"0\">
<tr>
  <td width=\"20\">&nbsp;</td>
  <td>Her er dit indhold</td>
</tr>
<tr>
  <td>&nbsp;</td>
  <td>...og mere indhold</td>
</tr>
</table>

cellpadding=\"20\" giver dig 20px luft hele vejen rundt i cellen...også i top og bund. Hvis du vil have både højre- og venstre margin, gør du bare sådan:

<table cellepadding=\"0\" cellspacing=\"0\" border=\"0\">
<tr>
  <td width=\"20\">&nbsp;</td>
  <td>Her er dit indhold</td>
  <td width=\"20\">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
  <td>&nbsp;</td>
  <td>...og mere indhold</td>
  <td width=\"20\">&nbsp;</td>
</tr>
</table>

/mvh
</bole>
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. januar 2001 - 18:21 #7
olebole >> agurk er nu såmeget sagt. NS viser det blot somom der slet ikke var nogen celle der. Det kan man lave ganske kønne effekter med, blot man husker og tager højde for at IE viser tabellens baggrund der istedet for sidens.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2001 - 18:23 #8
\'Agurkens krumning\' afhænger af, hvordan tabellen er sat op...jeg har set GRUMME, krumme eksempler!  :)))
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. januar 2001 - 18:28 #9
Helt enig. 9 af 10 gange man ser det er det utilsigtet og ikke spor kønt.
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2001 - 18:35 #10
:))
Avatar billede groggy Nybegynder
11. januar 2001 - 18:39 #11
Så virker det. Jeg valgte at bruge olebole\'s svar, da det var det mest overskuelige. *efter min mening*

Jeg siger tak for en hurtig og effektiv respons.

Point delingen bliver således.

Olebole = 10
sark = 5
Hoejrup = 5
engrob = 5
olekristensen = 5

I andre får også lidt, fordi jeres også virkede og som tak for hjælpen...

MVH Groggy
Avatar billede groggy Nybegynder
11. januar 2001 - 18:41 #12
Inden vi lukker helt... Er der nogen der ved noget om hvorfor Trab.dk\'s server er nede, og hvornår den kommer op og køre igen???
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2001 - 18:42 #13
Hehe...det er ok med mig, groggy :)))
Det er svært at udele 15 points på den måde :)
/mvh
Avatar billede olekristensen Nybegynder
11. januar 2001 - 19:13 #14
ok, ok olebole. Selvfølgelig går NS agurk... Kan den andet? ;-) - der står da også noget i td-erne 2x \'en celle...\'
Avatar billede olekristensen Nybegynder
11. januar 2001 - 19:14 #15
og tak for de 5 point. det må være \'high five\' Det er de første point jeg har indtil videre.
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2001 - 19:22 #16
Jaja da. NS er en pragtfuld browser, HVIS man altså kan kode :))
IE er fyldt med kode, der skal rette op på de fejl, koderne begår. Derfor ved folk ikke, de ikke overholder standarden - når de ser deres sider virke i IE - og tror, det er NS, der er noget skod...DET er det ikke...det er koderne!  :))

Joeeehhhh....der står noget forklarende tekst - men det skal vel ikke stå på siden(?)
/mvh
Avatar billede engrob Nybegynder
11. januar 2001 - 19:22 #17
Hehe
10+5+5+5+5 = 15
Hmmmm
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2001 - 19:22 #18
PS: Tillykke med dine points...det er altid en fed fornemmelse, at få sine første :)
/mvh
Avatar billede engrob Nybegynder
11. januar 2001 - 19:25 #19
NS er sikkert en udemærket browser, men jeg synes bare at det er værd at bruge IE pga. de effekter den har. Der er fx. stadigvæk mange filtre NS ikke understøtter, men som IE har gjort fra, hvad, ver.4 eller sådan noget...
Avatar billede groggy Nybegynder
11. januar 2001 - 19:39 #20
Hmmm... Det var nok derfor jeg fik bundkarakter i matematik...

Nahr... Jeg ville bare lige vise min påskønnelse for jeres hurtige hjælp og ekspertise!!! :)

Og husk nu... Point er ikke alt! *g*