Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 14:44 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Logo i baggrund !

Jeg har bikset med et logo, som skal passer ind i baggrunden.

Jeg har prøvet at \"tegne\" baggrunden ind i selv gif filen med stadig bliver det gnidret på andre skærme.
Først prøvede jeg at lave den dengang hvide baggrund i selve billedet gennemsigtig, men det var en dårlig løsning.

Er der en som kan hjælpe ?

http://www.trippendales.dk/nif/index.htm
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 14:48 #1
her i logo\'er i sin oprindelige form

http://www.norden.no/fokus/images/NiF1.gif

Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 14:49 #2
duede vist ikke, men det kan ses her

http://www.norden.no/fokus/
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2001 - 14:51 #3
det aller lettesle du kan gøre er at lave bagrundet blå i sted for hvid - derefter kan du prøve at gøre den blå gennemsigtig...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2001 - 14:55 #4
Hvis du kan vente ca. ½ time kan jeg lave det til dig - hvor skal jeg aflevere det - mailadresse ??
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:00 #5
fotograf: jeg kan godt vente !!!!

send til: frederik@aub.dk
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2001 - 15:06 #6
Sendt som e-mail !!!
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:13 #7
fotograf:

se på siden ! Det ser ikke så godt ud, desværre
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2001 - 15:17 #8
Det er fordi du har sat størrelsen på filen i % f.eks. bredden = 12%, du skal sætte det i fast pixelformat, 162x69.
Derefter skal du i din tabel rette den ind så den passer i stregerne, som baggrunden er defineret til, lidt pusleri, men det kan blive flot!
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:20 #9
grunden til at jeg har brugt % er for at siden ser flot ud ved alle skærmopløsninger.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2001 - 15:24 #10
Ja, det kan du også gøre i alt andet, bare ikke billeder, den vil jo så slide og trække i billederne, og det kan sådan en som jeg bare ikke klare, det er ren voldtægt!
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:30 #11
fotograf: det ved jeg, men med så mange forskellige opløsninger bliver det hurtigt grimt.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2001 - 15:33 #12
Du kan selvfølgelig også bare tage filen og lave transparent, det bliver absolut ikke så køn, men det er muligt - kan du selv gøre det fra psd-filen er skal jeg skikke dig en.
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:33 #13
Det er måske nogen som har andre ideer til hvad man kan gøre ved det.

Det eneste somjeg kræver er at det er det logo, og at det ser pænt ud i de fleste skærmopløsninger.
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:35 #14
fotograf:
Du må gerne prøve !!
Avatar billede olekristensen Nybegynder
11. januar 2001 - 15:40 #15
Hvis du insisterer på at skalere et logo relativt til vinduesstørrelsen kan du slet ikke bruge raster/bitmap-grafik (bmp/gif/jpeg).

Det eneste, der egner sig til skalering er vektorformater. Der findes i øjeblikket to slags til nettet: flash og svg. De fleste har plugin til flash, men svg er ikke understøttet særlig mange steder endnu.

Og så er det jo problemet med at få rentegnet skidtet.

Go fornøjelse!
Avatar billede engrob Nybegynder
11. januar 2001 - 15:47 #16
Hvad mener du med at billedet ikke vil se flot ud i andre opløsninger. Hvis du nu bare centrerer i framen så vil det da se meget flot ud...
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:51 #17
Det værste der kan ske for en menu-bar er hvis man for en højre-venstre scroller !!!!
Avatar billede d797fni Nybegynder
11. januar 2001 - 15:57 #18
Vender tilbage senere.

Har fri nu !
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2001 - 15:58 #19
d797fni >> for lidt flere point kan jeg måske have det færdigt til i aften eller i senest i morgen... har ikke lige nogle programmer her jeg kan bruge til det :o/
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2001 - 16:02 #20
undskyld \'keysersoze\' hvordan vil du lave et logo som kan være skalerbar som her, med streger som baggrund og nogle proprotioner som skal holdes.
For mig er det to ting som arbejder imod hinanden, men jeg vil meget gerne høre hvis du har nogler idéer.
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2001 - 16:05 #21
fotograf >> dunno - men det er vel primært den hvide kant d797fni er utilfreds med... det ville selvfølgelig være lettere med lidt flere oplysninger ;o)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2001 - 16:11 #22
Den jeg har sendt ham har ingen hvid kant - og står efter orginalmaterialets beskaffenhed ret flot, men når man så hiver og slider i filen, skal det gå galt.
Det er svært at starte med noget dårligt udangsmateriale, men når så man vil forsøge at bryde nogle andre grænser - så går det let galt, tror mig jeg har været der!
Avatar billede engrob Nybegynder
11. januar 2001 - 17:02 #23
d797fni>>
Hvis du nu istedet for at sætte din venstre frame til 17%, så satte den til en absolut værdi som fx. 200px, så kunne der jo sagtens stå et billede i de dimensioner fotograf har beskrevet...
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2001 - 13:31 #24
d797fni >> jeg har ikke lavet noget, da det lyder til at være din programmering der er noget i vejen med... og den ser mig godt nok også lidt underlig ud - en uskreven regel er, at uanset hvad, så skalere man ikke sit billede på en hjemmeside...
Avatar billede d797fni Nybegynder
12. januar 2001 - 14:08 #25
keysersoze: Ja det ved jeg, men når det drejer sig om et logo burde det være muligt.

Jeg siger det igen, det værste jeg ved er at skulle scrolle sidelæns i en menubar, og det vil ske hvis billedet er for stort.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. januar 2001 - 14:27 #26
Nej det vil det ikke, hvis du sætter dine frames rigtig - så kommer du aldrig til at scrolle - tro mig, jeg har lavet de første 25 sites hvor det virker i!

Det har intet med billedet at gøre, og et logo er i dette tilfælde lig med et billede, ellers skal du som sagt over i noget flash eller lign.
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2001 - 14:31 #27
d797fni >> du skal tænke på, at logoet ikke er lavet med vektorgrafik - og netop derfor vil skalering start set altid gå galt...

den eneste mulighed så er, at lave billedet i en fast størrelse, og så ellers lave en no-scroll så du slipper for at scrolle selvom man kører i 50x50
Avatar billede keysersoze Guru
25. januar 2001 - 17:15 #28
???