Avatar billede visto Professor
16. november 2003 - 13:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man indstille søgefunktionen i Frontpage?

Et par spørgsmål ang. søgefunktion i Frontpage (2000). Jeg er tilfreds med ja-nej svar.

Kan søgefunktionen (Indsæt/Komponent/Søgeformular) indstilles, så følgende er opfyldt:

1) Kan Nulstil-knappen fjernes?
2) Kan funktionen stilles til at søge BÅDE OG i stedet for ENTEN ELLER, når der bruges flere søgeord?
3) Kan det søgefelt der optræder på resultatsiden fjernes (søgefeltet skal udelukkende ses i topframe)?
4) Kan nogle sider udelukkes fra at optræde i søgeresultater?
5) Kan siden med søgeresultater layout'es?
6) Kan teksten der ledsager søgeresultaterne redigeres, eller i det mindste blot stå på dansk?
6) Kan der foretages andre indstillinger end de her nævnte? Hvis ja: hvilke?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. november 2003 - 14:03 #1
Jeg kan ikke lige svare på alle dine spørgsmål, men jeg vil anbefale dig at kigge på Google's søgeformular: http://www.google.com/searchcode.html

Og hvis du er mere avanceret kan du implementere Google's søge funktion via deres API, som du f.eks. kan se det her: http://www.kursusmaterialer.dk/search.aspx
Avatar billede visto Professor
16. november 2003 - 14:11 #2
Jeg ved fra et svar fra Google, at de kræver at formularen også kan søge på nettet. Jeg skal bruge en funktion, der udelukkende søger på mit site.
Jeg kan godt se på http://www.kursusmaterialer.dk/search.aspx at den kun søger på sitet. Men som sagt er det vist ikke OK fra google's side.
Jeg Har tidligere oprettet et spørgsmål om at finde en søgefunktion på
http://www.eksperten.dk/spm/414048
angående dette.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. november 2003 - 14:19 #3
Det har jeg svært ved at forstå - de har jo en indbygget sitesearch og på siden jeg henviste til har de "Google Free web search with site search", så ...

Det er naturligvis en forudsætning at det site der skal søges på er indekseret af Google.

API'et har desuden en begrænsning på 1.000 søgninger pr. dag (tror jeg nok).
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. november 2003 - 14:21 #4
Ud over det kan jeg fortælle, at FP's søgefunktion er temmelig begrænset i sine tilpasningsmuligheder samt forudsætter, at Indexing service kører på web-serveren, hvilket af en del udbydere opfattes som et sikkerhedsproblem, hvilket igen betyder at det ikke er mange steder funktionen kan anvendes.
Avatar billede visto Professor
16. november 2003 - 15:05 #5
> thor.ostergaard: Ja, jeg havde det godt på fornemmelsen af FP-muligheden ikke ville være tilfredstillende, så hvis du lige giver et svar, giver jeg points for at hjælpe med afklaringen: Den løsning er ude af billedet.
Jeg kigger lidt grundigere efter mht Google, for det ville være en acceptabel løsning for mig, hvis blot jeg kan undgå web-search-delen. Men som sagt har jeg for nyligt modtaget en mail fra google med beskeden:
"Please note that you cannot use the SiteSearch feature without the WebSearch feature"
Dog lige en enkelt ting: så vidt jeg husker henter man logo-billedet fra nettet, og det har hvid og ikke gennemsigtig baggrund, igen så vidt jeg husker. Det er så ikke så smart, når jeg skal bruge søgefeltet på orange baggrund.
Men som sagt, jeg kigger videre.
Avatar billede visto Professor
16. november 2003 - 15:09 #6
Noget helt andet: Hvad vil det kræve af webhosten for at kunne bruge løsningen via deres API (jeg aner ikke hvad dette betyder), og hvad kræver det af mig som designer?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. november 2003 - 15:09 #7
Fint nok - god kamp :-)
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. november 2003 - 15:59 #8
Den løsning jeg har implementeret er skrevet i asp.net. Du skal altså dels have en server, der understøtter asp.net og en udvikler, der kan hjælpe dig med implementeringen.

Du kan også bruge andre teknologier bare de understøtter web-services.
Avatar billede visto Professor
16. november 2003 - 17:12 #9
Tak skal du have!