Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. november 2003 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP til instalering af MAC OS 9.1

Jeg har en Maciontush powerbokk 3G som jeg har problemer med at få instaleret færdigt... Jeg har instaleret den cd 9.1 og så kan jeg ikke komme vidre, men der er oppe i venster top et æbeltegn som det forste o.s.v- men jeg kender ikke noget til MAC O da det er min første bærbar..

Jeg giver 60 point til den der kan være mig behjælplig med at få løst dette problem

Venligst hilsen
Leon
Avatar billede egonspock Seniormester
15. november 2003 - 21:28 #1
Det lyder som om du starter, men så kommer du ikke længere fordi noget er galt, som f. eks. en udvidelse eller et kontrolpanel går i vejen. Prøv at starte med shift-tasten holdt nede, og se om det ikke virker. Derefter må du finde ud af hvad det er der er galt.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
16. november 2003 - 21:55 #2
h
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. november 2003 - 00:01 #3
Hej´´ der er jeg nået til og det giver samme resultat hvis jeg starter op med Shift tasten som hvis jeg holder æbeltasten og C nede, men så kommer der en boks frem oppe i venster top) og oven over boksen med de 6 forskellige ikoner er "æbeltasten" som start og "Edit", "View", "Window", "Special" og "Help"...

I boksen med de 6 ikoner står der: 1.) Before you install - 2.) Installing MAC OS 9.1 .pdf - 3.) MAC OS Install - 4.) Adobe Software - 5.) CD Extras - 6.) Utillities...

Og I de 7 forskellige valgmuligheder står der som det første:=
"Æbeltegnet" - "Edit" - "View" - "Window" - Special" - og "Help"!
I "Æbeltegnet" kan jeg vælge: About this computer - Chooser - Control Panels - Sherlock 2.

I "File":Open - Close Window - Get Label - Make Alias - Add too Favorites - Put Away - Find - Search Internet... - Page Setup - Print Window...

I "Edit: Select all - show Clipborad - Preferences...

I "View": As icons - As buttons - As list - As Window - As Pop-up Window - Clean up - Arrange - View Options

I "Window": Desktop - MAC OS 9.1

I"Special": Erase Disk... - Sleep - Restart - Shut Down

Og i "Help": Help Center - Show Ballons - Mac Help!
Og så på skrivebordet er der 2 ikoner den ene er skraldespanden(Trash) og den anden er en CD hvor der står MAC OS 9.1 på...

DET ER ALT DER ER FREMME PÅ MIN SKÆRM...    [Men den kan da ikkke være færdig instaleret da jeg skal holde C og Æbeltasten nede for at starte den op ellers er der kun en tom skærm med en lille bootdisk på med et ? tegn i, så et eller andet er der galt..

Jeg håber at der er nogle der har erfaring på dette område og jeg lægger ydliger de andre 60 point oven i til den person som kan hjælpe mig med at få løst dette ireterene problem så jeg kan komme igang med at bruge den MAC OS..

Venlig hilsen
Leon
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. november 2003 - 00:02 #4
Hej´´ der er jeg nået til og det giver samme resultat hvis jeg starter op med Shift tasten som hvis jeg holder æbeltasten og C nede, men så kommer der en boks frem oppe i venster top) og oven over boksen med de 6 forskellige ikoner er "æbeltasten" som start og "Edit", "View", "Window", "Special" og "Help"...

I boksen med de 6 ikoner står der: 1.) Before you install - 2.) Installing MAC OS 9.1 .pdf - 3.) MAC OS Install - 4.) Adobe Software - 5.) CD Extras - 6.) Utillities...

Og I de 7 forskellige valgmuligheder står der som det første:=
"Æbeltegnet" - "Edit" - "View" - "Window" - Special" - og "Help"!
I "Æbeltegnet" kan jeg vælge: About this computer - Chooser - Control Panels - Sherlock 2.

I "File":Open - Close Window - Get Label - Make Alias - Add too Favorites - Put Away - Find - Search Internet... - Page Setup - Print Window...

I "Edit: Select all - show Clipborad - Preferences...

I "View": As icons - As buttons - As list - As Window - As Pop-up Window - Clean up - Arrange - View Options

I "Window": Desktop - MAC OS 9.1

I"Special": Erase Disk... - Sleep - Restart - Shut Down

Og i "Help": Help Center - Show Ballons - Mac Help!
Og så på skrivebordet er der 2 ikoner den ene er skraldespanden(Trash) og den anden er en CD hvor der står MAC OS 9.1 på...

DET ER ALT DER ER FREMME PÅ MIN SKÆRM...    [Men den kan da ikkke være færdig instaleret da jeg skal holde C og Æbeltasten nede for at starte den op ellers er der kun en tom skærm med en lille bootdisk på med et ? tegn i, så et eller andet er der galt..

Jeg håber at der er nogle der har erfaring på dette område og jeg lægger ydliger de andre 60 point oven i til den person som kan hjælpe mig med at få løst dette ireterene problem så jeg kan komme igang med at bruge den MAC OS..

Venlig hilsen
Leon
Avatar billede kado Nybegynder
20. november 2003 - 18:06 #5
Hej!
Du har spørgsmålet 2 gange.
jeg har svaret på det ene

Men jeg tror det vil være nødvendigt med en tlf.løsning.
Send tlf. til kado@privat.dk, så vil jeg gerne kontakte dig.
Selvfølgelig vil evt. svar komme her på siden
/kado
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. november 2003 - 09:17 #6
Hej Kado ´´1000 tak for Deres venlighed eftersom jeg var en del ubehøvlet i min besked til Dem første gang.. :)
Som sagt har jeg jo lovet Dem nogle point for det svar vedr. at det skulde stå i Workstation og ikke i server, jeg ved ikke om De har set den besked?...  Og desuden giver jeg ekstra point for at få den færdigt 60 point oven i de 100 point jeg allerede har sat til spørgsmålet..!
Venlig hilsen
Pillpopper
Forsat god dag