Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 16:17 Der er 41 kommentarer og
4 løsninger

Norton Internet Secuirty opfører sig meget mærkeligt

Jeg har lige opdateret fra win 98 til XP Prof. og valgte funktionen "Opgradér", så mine systemfiler ikke ville blive slettet og alt det der.

Nu er problemer at når jeg har installeret Norton Internet Security 2002 (Med Norton Antivirus) at det er som om programmet ikke starter.
Jeg kan sagtens åbne både Internet Sec. og Antivirus, men det lukker 2-3 sek. efter, uden nogen fejlmelding eller noget som helst.

hvis jeg laver Ctrl+Alt+Del. og ser på de programmer jeg har kørende, er Norton Internet Sec. og Antivirus ikke vist, så det er IKKE kørende..

Hvordan kan det være at det bare lukker sådan uden videre ?..

Det skal også siges at jeg har afinstalleret programmerne med RnisUPG fra Symantecs side og derefter installeret både Internet Sec. og Antivirus.

På Forhånd Tak
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 16:26 #1
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 16:27 #2
kan være en opdate kan rette det ..??
Avatar billede wickedd Juniormester
14. november 2003 - 16:29 #3
Deres politik er, at du skal invistere i en ny version for at få den til at køre på en xp maskine.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 16:29 #4
citat..-->
Any man running XP, must turn off their firewall features before attempting to install NIS 2002. The installer don't shut that off for you; any man don't have that process memorized better click this link to Microsoft's Tech Support document. Any man don't turn off the XP firewall spends a night in the box.
Avatar billede wickedd Juniormester
14. november 2003 - 16:30 #5
^ Da de ikke opdatere deres produkter til nye operativ systemer, kun deres ny produkter.
God måde at tjene penge på faktisk
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 16:30 #6
Men vi har en anden com hvor det kører uden problemer overhovedet..
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 16:30 #7
Du skal afinstaller den ordentligt først inden du kan installer den igen.

Hvis du har Norton Security kan du slette den med dette program:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/949e46314f0916a0852565d00073bbfd/23bda5412ae1a49688256abe00615e20/$FILE/RnisUPG.exe
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 16:32 #8
men husk det med firewalle-én..O)
det er nok det som driller..O)
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 16:32 #9
Arlet: Jeg HAR afinstalleret det med RnisUPG

problemet er at vinduet lukker lige efter jeg har åbnet det
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 16:33 #10
jeg har også et problem med at i programmet; oDC står mine Downloads bare som "Connecting" og så efter noget tid; "Connection Timeout"....

jeg har da ingen firewall udover Norton ?
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 16:33 #11
Så kan det være at du har en virus, der lukker for norton.

Tag et onlinescan med RAV http://www.ravantivirus.com/scan/
Avatar billede sippa Nybegynder
14. november 2003 - 16:44 #12
Du burde kunne kører nis 2002, der er nok gået kuk i opdateringen fra 98 til xp. jeg kører selv med nis,2002 og xp.
Prøv at afstallere norton gå derefter i søg, og søg på symantec, der ligger mange mapper rundt omkring, slet dem derefter søger du på norton og gør det samme, husk søg også i skjulte filer og mapper, efter det kør en tur med reag clener for at ryde helt op.
Prøv så at installere den igen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. november 2003 - 16:45 #13
Bartfreak-> Jeg kan fortælle at det kører perfekt på WindowsXp, jeg har ingen problemer.

Ja det vil være en god ide at gøre som Arlet siger. Scan for virus, for det er jo virus fornemmeste opgave, at deaktive Antivirusprogrammer.

Har du ikke virus, så tjek også lige for Spyware når du nu er igang. Det kan du gøre herfra: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Det er den som hedder X-Cleaner og ligger øverst til venstre.

Har du hverken virus eller spy, så prøver vi lige at afinstallere Norton totalt. Først afinstallere du med Rnis og Rnav. Bagefter går du i:

Start
Kør
Skriv: Regedit
Ok
Rediger
Søg
Skriv: Norton
Søg
Slet det som den evt. finder - tjek lige det er en Norton fil
Find Næste (her kan du benytte dig af f3 tasten)
Delete
Bliv ved til programmet fortæller dig at der ikke er mere at slette.
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantech
Samme prodecedure som ved Norton. Luk på X når du er færdig. Genstart din computer, og forsøg en ny installation.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 16:49 #14
det gør det sikkert fordi du har slået din firewall fra..O)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. november 2003 - 16:57 #15
bartfreak-> var det til mig? Hvis ja, så ja, jeg har slået XP´s egen firewall fra, og har ingen problemer med Norton.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 16:59 #16
det kunne jo være t svenne´s problem ligger der..O)
slå den fra i netværkssteder højre klik på forbindelsen..O)
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 17:23 #17
resultat fra RAV:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\winhlpp32.exe - Backdoor:IRC/SdBot -> Infected
C:\WINDOWS\SYSTEM32\spoolsrv32.exe - Backdoor:IRC/SdBot -> Infected
C:\WINDOWS\SYSTEM32\SERVlCES.exe - Backdoor:IRC/SdBot -> Infected
C:\WINDOWS\Coder\_11416-hcd-1-0-.exe->(UPXW) - Tool:PornDialer.gen! -> Suspicious

Nu har jeg så downloadet Avast Virus Cleaner Tool og er igang med at skanne hele puteren..

prøver også det med regeditten
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 17:27 #18
aovergaard skrev: "bartfreak-> var det til mig? Hvis ja, så ja, jeg har slået XP´s egen firewall fra, og har ingen problemer med Norton."...

hvor gør man så lige det ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. november 2003 - 17:36 #19
Ja ved du hvad, det kan jeg godt forstå, det er ikke så godt det der. Kan Avast ikke fjerne denne trojanske hest for dig, så skal du lige hente dette prg: Prøv at installere en trojanscanner som TrojanHunter. Det er nok et af de bedste prg. som findes. Du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter. Så skulle den meget gerne fjerne dine trojanske heste fra din computer.

Jeg skal bagefter så informere dig om det videre forløb, så vi kan være helt sikker på at du nu også er Clean. Vend tilbage lige så snart du er færdig med disse ting.
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 17:42 #20
kontrolpaneler-netværksforbindelse-højreklik på din lan forbindelse og egenskaber - avanceret
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 18:00 #21
så har
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 18:01 #22
Så har jeg kørt Trojan Hunter, søgt efter symantec og norton i regedit og på C:
så nu burde den være helt clean... hvad så ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 18:01 #23
var den slået fra el. til..O)..??
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 18:02 #24
jeg har slået XP's firewall fra nu... hvis det er det du mener
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 18:02 #25
Virker Norton nu??

ellers skal du lige afinstaller det via mit link og installer en fejlfri installation...
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 18:03 #26
Ups... Så skal du installer norton påny....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 18:03 #27
jeps..nu kan du installere Norton..men 1. er det vigtigt du er helt clan..O)
http://www.spywareinfo.com/~merijn/htlogtutorial.html
det er det næste de vil andbefale dig,..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 18:05 #28
Kommentar: svenne182
14/11-2003 18:02:38    jeg har slået XP's firewall fra nu... hvis det er det du mener

det er løsningen..O)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. november 2003 - 18:07 #29
Hvis det virker nu uden at afinstallere og geninstallere Norton, så har bartfreaks svar været løsningen. Kom lige med en melding om det er korrekt eller ej.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 18:08 #30
Nu laver den det der med "Lukning Af System"... jeg kan slet ik gøre noget.... HJÆLP!!
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 18:09 #31
den med 60 sekunder nedtælling
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 18:10 #32
start op i fejlsikret tilstand og slet Norton.
Og installere det normalt igen..O)
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 18:11 #33
hvordan i fejlsikret ??
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 18:12 #34
Hold f8 nede ved opstart
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 18:12 #35
fik du slået systemgendannelse fra før du scannede..??
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. november 2003 - 18:14 #36
hvad mener du ?... scannede for hvad ?...

det der "Lukning Af System" kommer ik op nu.... prøver at installere Norton igen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 18:15 #37
egeskaber for denne computer/systemgendannelse

slå osse lige genstart fra i avanceret ..nederste knap..O)
kør scans efter du har afinstelleret, slet alt overflødigt ...temp, internet filer cookies...mm.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. november 2003 - 19:01 #38
Jeg savner lidt information fra dig. Har du hentet trojanhunter? Fandt den din trojanske hest? og fik du det væk. Det er ikke kun problemet med  Norton som lurer her.

Og så venter bartfreak helt sikkert på at jeg giver dig denne information, men vi skulle jo lige prøve de andre ting først. *S*

Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot, og fjerne alt det snavs, som det eventuelt finder.
Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 19:44 #39
det var den jeg ventede på ..*G*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. november 2003 - 22:06 #40
Ja det vidste jeg godt, og det er vist også på sin plads her, hvis alt andet ikke virker. *S*
Avatar billede svenne182 Nybegynder
15. november 2003 - 10:31 #41
Nu har jeg fundet ud af det. Jeg ringede til min Computerguru og han sagde simpelt:

KontrolPanel - Ydelse og Vedligeholdelse - Administration - Tjenester - Remote Procedure Call (RPC) - Egenskaber - Genoprettelse - Genstart Tjeneste

det tog omkring 20 sek. at få det ordnet... nu kommer "Lukning Af System" aldrig op mere...

Men takker for svarene, selvom de ik rigtig hjalp..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. november 2003 - 10:51 #42
godt du fandt ud af det, og tak for point..O)

Kommentar: bartfreak
14/11-2003 18:15:16    egeskaber for denne computer/systemgendannelse

slå osse lige genstart fra i avanceret ..nederste knap..O)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. november 2003 - 11:01 #43
*S*

Takker også for point;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. november 2003 - 11:04 #44
Fandt og fjernede TrojanHunter egentlig noget, da du kørte den?
Avatar billede svenne182 Nybegynder
15. november 2003 - 11:06 #45
den fandt noget, men jeg kunne ik hitte ud af hvordan man slettede det... men jeg formaterede C: drevet, så det burde være væk..

(C:\WINDOWS\SYSTEM32\winhlpp32.exe - Backdoor:IRC/SdBot -> Infected
C:\WINDOWS\SYSTEM32\spoolsrv32.exe - Backdoor:IRC/SdBot -> Infected
C:\WINDOWS\SYSTEM32\SERVlCES.exe - Backdoor:IRC/SdBot -> Infected
C:\WINDOWS\Coder\_11416-hcd-1-0-.exe->(UPXW) - Tool:PornDialer.gen! -> Suspicious)