Avatar billede illemann Novice
14. november 2003 - 13:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MS_RPC_DCOM_BufferOverflow i Norton freiwall

Hej
Jeg er ved at gå grasat.
Min firewall software - Norton internet security popper
flere gnag dagligt med følgende advarsel.
Detaljer: Forsøg på indtrængen "MS_RPC_DCOM_BufferOverflow" i computeren blev konstateret og blokeret
Indtrængende: 10.1.114.3(2996)
Risikoniveau: Høj
Protokol: TCP
Angrebet IP: Medion(10.1.128.5).
Angrebet port: epmap(135)

Klik på adressen for at spore angriberen
Du kan få yderligere oplysninger om dette angreb på Symantec Security Response

Når jeg så klikker på flere oplysninger får jeg af vide at det er en pc i mit eget netværk.
Det skal siges at jeg er med på en antenneforenings bredbånd, hvor vi hver har en router med ip 10.XXX.XXX.1
hvor x skal udskiftes med et nummer som foreningen sætter.
Jeg har forespurgt antenneforeningen om de vil oplyse mig en email på de personer som har de pågældende ip-adr., men det vil de ikke.  Det kommer ca. 5 gang om dagen, mest om aftenen. Jeg regner med at det er nogle abndre brugere i antenneforeningen, som evt. har en virus.
Men hvordan kan jeg checke det og kan jeg sende en besked til en ip-adresse.
Avatar billede kenp Novice
14. november 2003 - 13:38 #1
Det er afsenderen som har ms blaster worm, og den bliver blokeret af din så de ksal du kun være glad for.

men du kan prøve at sende en besked til ham via net send

start ->kør ->cmd

net send ipadresse besked
Avatar billede krestionsen Nybegynder
14. november 2003 - 13:41 #2
Det ligner blaster virusen.
Du kan ikke rigtig gøre andet end at blokere porten og fortælle din firewall, at den ikke skal poppe op med en besked.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. november 2003 - 14:18 #3
Jeg ved ikke om det gavner, men du kan lukke Dcom med det her prg.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom