Avatar billede smilus Nybegynder
13. november 2003 - 21:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WYSIWYG CSS positionering

Findes der et program, hvor man kan designe via CSS box-modellen, ved at flytte boxene med musen, så man slipper for at kode?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
13. november 2003 - 21:47 #1
FrontPage og Dreamweaver kan fx, men man må prøve sig frem da WYSIWYG editoren ikke kan vise det som i browseren... http://www.html.dk/artikler/00043/ se her for at læse noget om CSS layout... (jeg ville nu anbefale dig at lave det selv, da du kan få det mere optimeret sådan)
Avatar billede smilus Nybegynder
13. november 2003 - 22:27 #2
Jeg anvender dreamweaver, men synes ikke den er god til css positionering. Jeg har lavet nogle layouts i hånden, men synes det er meget drilsk, og søger derfor en stærk editor
Avatar billede gil-galad Nybegynder
13. november 2003 - 22:30 #3
jeg tror ikke det er muligt, men man må prøve sig noget frem
Avatar billede gil-galad Nybegynder
13. november 2003 - 22:32 #4
men det er ikke svært at labe det manuelt:
.leftmenu{
    background-color:#12192A;
    position:absolute;
    left:65px;
    top:120px;
    width:150px;
    height:100%;
}

.rightmenu{
    background-color:#12192A;
    position:absolute;
    right:65px;
    left:780px;
    top:120px;
    width:150px;
    height:100%;
}
man kan regne sig frem til hvor det hele skal stå...
Avatar billede smilus Nybegynder
14. november 2003 - 18:03 #5
Ja, lige indtil man ønsker 1 overligger 3 boxe i midten og 1 footer, så er det med at holde tungen lige i munden, og have masser af tålmodighed, det er her jeg "drømmer" om en drag'n drop editor, som åbenbart ikke findes?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
14. november 2003 - 18:06 #6
dreamweaver kan fx, men det er umuligt at få det til at passe. men du kan jo bare lave det som du vil have det i dreamweaver, og så trykke f12 hver gang du har ændret noget, og så se om det var rigtigt...
Avatar billede smilus Nybegynder
14. november 2003 - 22:53 #7
Tjah, sådan gør jeg nu, men det bliver jo til mange f12´er før det ser bare nogenlunde ud :)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
23. november 2003 - 20:50 #8
det du vil er jo bare 5 forskellige div's... lav en rød en grøn osv... Og så kan du regne det rimelig simpelt ud... det er jo bare + og -.....

men du har nok fundet på en måde...
Avatar billede smilus Nybegynder
24. november 2003 - 14:56 #9
Jeg må jo tilbage til begyndelsen, når det nu er så let.........:)