Avatar billede keldolsen Nybegynder
13. november 2003 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Manual til NoteTab

Hej
Jeg er igang med at lave en lille hjemmeside ved hjælp af Programmet "NoteTab" som er et godt tekst baseret program.
Findes der en dansk manual til dette udmærkede
program??
Avatar billede claus_jac Nybegynder
28. november 2003 - 19:32 #1
NEJ.

Hvad er det du søger efter???
Avatar billede keldolsen Nybegynder
28. november 2003 - 23:31 #2
Hej
Tak for kommentar.
Programmet indeholder en del såkaldte Clips. Ved hjælp af disse kan man med et par tastetryk indsætte forskellige koder istedet for at skrive dem. Det ville have været fint hvis der fandtes en forklaring på disse Clips. De mest almindelige kender jeg, men man vil få mere ud af programmet hvis der fandtes en vejledning.
Jeg ville dog være tilfreds med en generel vejledning, som beskriver de mest almindelige HTML koder (helst på dansk) Eksempelvis, hvornår og til hvad bruges: valign="top".
Avatar billede claus_jac Nybegynder
29. november 2003 - 13:49 #3
Clips er "blot" stumper af kode og hvis du kigger efter i folderen hvor notetab ligger, ligger der sikkert nogle filer med stumperne i. Men det du søger efter findes faktisk ikke i programmet. Jeg vil faktisk anbefale dig at hente html-kit i stedet for. (Jeg troede det var til alm. skrivning, men du er ude efter HTML-hjælp og det er der ikke rigtig noget af i programmet.) HTML-kit kan hentes på www.chami.com/html-kit. Programmet har en hulens masse plugins også hjælp. Ellers sørg for at have adgang til www.html.dk når du får brug for hjælp til koderne. Der er så vidt jeg ved kun 1 program der har en fuld hjælp indbygget i programmet og det er dreamweaver. Det har til gengæld hele html-hjælpen fra Wiley & sons forlaget!

Hvad angår valign="top" så skal du passe lidt på med den. Den virker ikke alle steder. Så vidt jeg husker virker den kun på såkaldte blokelementer. og bevirker at al informattion i fx tabelcellen bliver sat øverst. Standard er nemlig middle eller i midten! (såfremt cellens højde er større end fx billedet der er i den.) Der er en meget let måde hvor du kan tjekke det. lav en tabel med 2 celler. i den første skriver du dav og i den næste skriver du en hulens masse tekst. Du vil så se, at davs ligger i midten af den første celle og med valign="top" kommer den op i toppen!
Avatar billede keldolsen Nybegynder
29. november 2003 - 23:24 #4
Hej
Jeg siger tak for hjælpen. Jeg har hentet og installeret HTML-Kit, jeg kan bruge dette program sideløbende med NoteTab, det hjælper mig en del. Også tak for linket www.html.dk. Nu kan jeg klare mig.
Hilsen Keld