Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 10:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Java sdk installation

Hey

Jeg har et problem med at få installere min ny downloadet java pakke.
Det er fordi at jeg godt vil kunne køre ICQ Lite på min Linux Box, men den mangler java pakken installeret.
Jeg sidder her med en *.bin fil, og er ikke kommet meget vidre...

Hvad skal jeg gøre for at installere sådan en java pakke...
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 10:54 #1
Jeg ændre spørgsmålet bare en lille smugle....
Jeg har brug for det korekte link til en Java pakka jeg skal bruge til Linux for at få Icq til at virke....
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2003 - 11:10 #2
Hvad kræver den ?

Umiddelbart ville jeg jo bare installere nyeste Java fra SUN.

(ingen grund til IBM/BEA/Blackdown medmindre det eksplicit kræves)

Den .bin fil skal vel bare eksekveres for at installeres !?
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 11:11 #3
Jeg har prøvet at installere den..Den gik også..Men jeg har nogle problemer.

Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal installere den hende...et sti problem..

Jeg har heller ikke prøvet det før, så jeg er lidt usikker....
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 11:13 #4
Når jeg går ind på..

www.icq.com/webbie, loader den en site op, hvor det er muligt at bruge icq online.
Men den klager over at den mangler denne.
application/x-java-vm
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2003 - 11:14 #5
Det kræver 2 ting:
  - java installeret
  - browseren konfiguereret til at forbinde den MIME type med
    JVM
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 11:17 #6
Jeg bruger Mozilla, hvis det hjælper.
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 11:17 #7
Er der noget sted hvor jeg SKAL installere min java pakke..eller kan jeg bare f.eks oprette en mappe med navn java under /usr... ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2003 - 11:24 #8
Der står noget her:
  http://www.dslreports.com/faq/java?text=1

(jeg har aldrig prøvet det selv dog)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2003 - 11:25 #9
Jeg tror ikke at placeringen betyder noget bare PATH er iorden.
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 11:34 #10
en ok guide, men jeg har bare ikke de omtalte filer som de vil have at jeg skal kopiere... :(
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. november 2003 - 11:34 #11
Jeg har frokost, og jeg skal have undervisning i Assembler snart, så jeg må kigge på det senere.
Avatar billede danielhep Nybegynder
14. november 2003 - 08:43 #12
Ok, jeg har prøvet et par ting, men det lader ikke til at jeg fik det til at virke...
Den omtalte fil fra http://www.dslreports.com/faq/java?text=1 findes ikke på min Linux Box.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 21:23 #13
Kommet videre ?
Avatar billede ondemor Nybegynder
17. december 2003 - 16:22 #14
Hvorfor installere de bare ikke den nye version gaim. Den er rigtig fed, altså den nye (det vist ikke den nyeste der følger med rødhætte).
Java i browser:
hvis du henter Opera så følger java runtime med satser jeg på. ps. og så er opera som default noget nemmere at gå til end mozilla.
Avatar billede danielhep Nybegynder
24. december 2003 - 16:27 #15
Hey allesammen..Sorry jeg har ferie, og ikke internet. :|
Avatar billede danielhep Nybegynder
24. december 2003 - 16:28 #16
Kan jeg ikke få nogle svar fra jer ? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2003 - 20:11 #17
svar