Avatar billede lotte48 Nybegynder
13. november 2003 - 09:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

C5 - Kopiere stamdata med Shift-F2

Når man opretter f.eks. en ny vare i varekartoteket med Shift-F2, så kopieres alle felter..... også fakturatekster.
Det giver anledning til nogle dumme fejl - når brugeren ikke husker at redigere hele vejen igennem. Jeg vil gerne kunne vælge, at nogle af felterne ikke skal kopieres - men hvor kan man vælge hvilke felter, der skal kopieres, og hvilke der skal være blanke??

/Lotte
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 09:10 #1
Har du udviklingsrettigheder?
Avatar billede blacks Mester
13. november 2003 - 09:11 #2
Du skal på kartotekket rette i fleterne først Ctrl alt F6 så kan du angive på hvert enkelt felt om det må kopieres eller ej.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
13. november 2003 - 09:17 #3
Ja, jeg har udviklingsrettigheder......
og jeg ved godt, at jeg kan angive på de alm. felter Ctrl-Alt-F6, om de skal kopieres. Men søger efter det sted, hvor jeg kan angive om notatfelter og fakturatekster skal kopieres med.....

/Lotte
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 10:18 #4
Kunne dit problem ikke løses ved en anden funktion (som ikke er beskrevet i alle manualerne):

Opret et varenummer kaldet "Standard" og sæt de stamoplysninger ind du ønsker:
Varegruppe, enhed, Lagertype m.v.

Herefter oprettes nye varer med F2. Oplysningerne i "Standard" kopieres så over på det nye varenummer. Hermed undgår du at kopiere notat og fakturatekster.
Avatar billede dma Nybegynder
13. november 2003 - 11:42 #5
Notater og andre "underliggende" data, dvs. data som ligger i refererende kartoteker, kan ikke kopieres på denne måde. Opret og kopier foregår alene på feltniveau på den enkelte kartotek.

Ellers er mcregn's og blacks' svar fuldt ud dækkende!
Avatar billede lotte48 Nybegynder
01. december 2003 - 10:32 #6
TAK
Avatar billede catman Nybegynder
27. december 2010 - 16:43 #7
Jeg har det omvendte problem. Jeg vil gerne have oplysninger som priser i prisgrupper, valuta, provision, etc. med når jeg kopierer. Den tager kun ganske få felter med ved kopiering selvom jeg har mærket dem af med CTRL+ALT+F6 og også lavet en standard vare.

Kan jeg få det?

Feltet provision ligger vel i øvrigt ikke i et refererende kartotek, og det tager den heller ikke med.

På forhånd tak!